Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Koncerny piwne "kopiują" produkty lokalnych browarów?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-09-2015, 19:37
Koncerny piwne
Fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl

- Ciechan niepasteryzowany z sukcesem zaczął być plagiatowany przez Carlsberga. Gdy się to udało, inne firmy zaczęły postępować podobnie. Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych nie ma nic przeciwko temu, że koncerny wprowadzają klienta w błąd. Oczywiście to nie jest piwo pasteryzowane. Ale co gorzej - jest sterylizowane - podkreśla w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Marek Jakubiak, prezes Grupy Browary Regionalne Jakubiak.

Marek Jakubiak wyjaśnia w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że IJHaRS nie przyjmuje argumentacji prezentowanej przez Grupę BRJ.

- Oficjalne stanowisko jest takie, że ponieważ (koncerny piwne - red.) nie pasteryzują, to mogą napisać, że piwo jest niepasteryzowane. Idąc taką interpretacją moglibyśmy napisać na etykiecie, że nie używamy arszeniku do produkcji piwa, bo go oczywiście nie używamy. Podałem ten argument urzędnikom i z tego powodu zrobił się problem prawny. Dostaliśmy telefon, że absolutnie jest to niedopuszczalne - mówi Jakubiak. 

Zdaniem Marka Jakubiaka producenci powinien mieć obowiązek informowania o tym, że oferowane przez nich piwo jest utrwalone. Obecnie nie robią tego w sposób świadomy, przez co wprowadzają klientów w błąd. 

- Wśród browarów regionalnych można wskazać dwa-trzy browary, które się liczą. Dookoła są tylko koncerny, którym straszliwie przeszkadzamy. Z tego powodu zaczynają nas naśladować. Jest to bardzo zła wiadomość - wyjaśnia prezes Browarów Regionalnych Jakubiak.

Mimo, iż małe, regionalne browary działają w sposób odmienny od dużych firm piwowarskich, to jednak również one muszą walczyć o rentowność i dobre wyniki finansowe. Także Markowi Jakubiakowi przyświeca cel biznesowy.

- Pracuję, więc potrzebuję też zarabiać. Firmy muszą na siebie zarabiać, żeby mogły się modernizować, wymieniać zdekapitalizowany sprzęt. Wytwarzanie piwa to proces. Wszyscy widzą tylko tyle, że piwo wychodzi i się sprzedaje. Jednak piwo trzeba ugotować, potem potrzebny jest czas na leżakowanie, gdy będzie gotowe rozlać, a dopiero na końcu sprzedać. Rotują ludzie, rotują maszyny. To jest żywy organizm. Dlatego są nam potrzebne środki i płynność finansowa - konkluduje Marek Jakubiak. 

Grupę Browary Regionalne Jakubiak tworzą obecnie pięć browarów: Ciechan, Lwówek, Bojanowo, Tenczynek i Biskupiec. Browar Tenczynek został uruchomiony w czerwcu bieżącego roku.Nie zakończyły się jeszcze pracy w Browaru Biskupiec. 

Pełną rozmowę z Markiem Jakubiakiem można przeczytać pod linkiem: www.portalspozywczy.pl/piwo

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jola 27-09-2015, 21:11:
Panie J. weź pań oszczędź wstydu i nie gadaj głupot jakie to koncerny robią piwo niepasteryzowane bo na pewno są lepsze niż te pana nieutrwalone ..

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH