Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Koronawirus a branża piwna. Jaki może być wpływ na sektor piwa?

Koronawirus może mieć negatywny wpływ na sektor alkoholi w Europie, ale wpływ na branżę piwną będzie mniejszy niż na branżę spirytusową – ocenia agencja Moody's Investors. Producenci piwa, których część przychodów pochodzi z Chin jak np. Carlsberg Group, mogą zanotować zachwianie w wynikach finansowych.

Koronawirus a branża piwna. Jaki może być wpływ na sektor piwa?
Moody’s spodziewa się też możliwego zachwiania w wynikach finansowych producentów piwa takich jak Carlsberg Group fot. Shutterstock

- Chociaż koronawirus prawdopodobnie ograniczy spożycie alkoholu w Chinach, spodziewamy się, że ilość wypijanego piwa spadnie mniej niż alkoholi spirytusowych z powodu odmiennych nawyków konsumpcyjnych (piwo jest spożywane częściej I bardziej regularnie, podczas gdy napoje alkoholowe są bardziej popularne podczas uroczystości) oraz odrębnych kanałów dystrybucji (np. sprzedaż w sklepach bezcłowych, która spadnie najbardziej, dotyczy głównie alkoholi spirytusowych) - mówi Ernesto Bisagno, starszy analityk kredytowy Moody’s Investors Service.

Agencja Moody’s spodziewa się też możliwego zachwiania w wynikach producentów piwa takich jak Carlsberg Group.

- Istnieje ryzyko redukcji naszych prognoz [dla wyników finansowych Carlsberg Group – przyp. Red.] z powodu wybuchu koronowirusa w  Chinach, gdzie Carlsberg generuje około 12 proc. swoich całkowitych przychodów, podczas gry cały region Azji odpowiada za około 28 proc. przychodów grupy Carlsberg - mówi Ernesto Bisagno.

Według agencji Moody's sektor alkoholi spirytusowych w Europie może ucierpieć przez koronawirus, który może ograniczyć konsumpcję Chińczyków i negatywnie wpłynąć na wyniki finansowe firm alkoholowych takich jak Rémy Cointreau, Pernod Ricard i Diageo.

- Jeśli koronawirus miałby podobny przebieg jak wybuch ciężkiego zespołu ostrej niewydolności oddechowej (SARS) w 2003 rokiu, to spadek zysków firm może być znaczący, ale prawdopodobnie krótkotrwały – dodaje analityk Moody’s.

Agencja Moody’s uważa jednak, że większość dostaw alkoholi przez firmy została dokonana jeszcze przed sezonem świątecznym, co oznacza, że uderzenie w zyski firm będzie odczuwalne dopiero w nadchodzących miesiącach, ponieważ uzupełnienie zapasów zajmie dystrybutorom trochę czasu.

Wybuch koronawirusa  (2019-nCoV) w Wuhan ma ujemny wpływ na ocenę kredytową europejskiego sektora napojów alkoholowych, ponieważ ograniczy spożycie alkoholi na jednym z największych rynków świata. Według Euromonitora Chiny odpowiadają za 26 proc. całkowitego światowego rynku napojów alkoholowych pod względem wolumenu.

Z powodu ograniczeń w podróżach i zastosowanej kwarantanny w celu powstrzymania infekcji koronawirusa, agencja Moody’s spodziewa się spadku spożycia alkoholi, co uderzy w kwartalne zyski firm alkoholowych.

więcej informacji:

koronawirus RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    Carlsberg RSS ALERT    /    Carlsberg Group RSS ALERT    /    Carlsberg Polska RSS ALERT    /    Moody's RSS ALERT    /    Ernesto Bisagno RSS ALERT    /    Chiny RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.214.224.224
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.