Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Koronawirus może mieć negatywny wpływ na sektor alkoholi w Europie

Wybuch koronawirusa (2019-nCoV) w Wuhan może ograniczyć konsumpcję Chińczyków i kwartalne wyniki finansowe firm, a także może mieć negatywny wpływ na sektor napojów alkoholowych w Europie – ocenia agencja Moody's Invetors.

Koronawirus może mieć negatywny wpływ na sektor alkoholi w Europie
Spożycie alkoholu w Chinach spadnie z powodu ograniczeń w podróżach i stosowanych środków kwarantanny fot. geralt/pixabay.com

- Epidemia koronawirusa może mieć negatywny wpływ pod względem ocen kredytowych dla europejskiego sektora napojów alkoholowych, w tym takich firm jak Remy Cointreau, Pernod Ricard i Diageo - mówi Ernesto Bisagno, starszy analityk kredytowy Moody’s Investors Service.

- Moody's spodziewa się, że spożycie alkoholu w Chinach spadnie z powodu ograniczeń w podróżach i środków kwarantanny stosowanych w celu powstrzymania infekcji. Jeśli wirus miałby podobny przebieg jak wybuch ciężkiego zespołu ostrej niewydolności oddechowej (SARS) w 2003 roku, to spadek zysków firm może być znaczący, ale prawdopodobnie krótkotrwały - dodaje.

- Najbliższe tygodnie będą kluczowe dla ustalenia zakresu infekcji i skuteczności podejmowanych działań kwarantanny – mówi również analityk agencji ratingowej Moody’s.

Według stanu na 3 lutego 2020 r. w Chinach odnotowano ponad 17 000 przypadków zarażenia nowym koronawirusem (2019-nCoV), z czego 362 zakończyło się zgonami od czasu jego identyfikacji w Wuhan, stolica chińskiej prowincji Hubei. 30 stycznia Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) ogłosiła, że wybuch koronawirusa jest stanem zagrożenia zdrowia publicznego o zasięgu międzynarodowym.

Wybuch koronawirusa ma ujemny wpływ na ocenę kredytową europejskiego sektora napojów alkoholowych, ponieważ ograniczy spożycie alkoholi na jednym z największych rynków świata. Według Euromonitora Chiny odpowiadają za 26 proc. całkowitego światowego rynku napojów alkoholowych pod względem wolumenu.

Wirus zaczął się najszybciej rozprzestrzeniać podczas obchodów chińskiego Nowego Roku Księżycowego, największego wydarzenia w Chinach i w kilku innych krajach Azji Wschodniej, a także najlepszego sezonu dla konsumpcji napojów alkoholowych.

Z powodu ograniczeń w podróżach i zastosowanej kwarantanny w celu powstrzymania infekcji, agencja Moody’s spodziewa się spadku spożycia alkoholi, co uderzy w kwartalne zyski firm alkoholowych.

Spółka Remy Cointreau (rating stabilny Baa3) jest najbardziej narażona, bowiem rynek chiński generuje około 20 proc. jej sprzedaży. Z kolei Pernod Ricard (rating stabilny Baa1), który w Polsce jest właścicielem Wyborowa Pernod Ricard SA, czerpie ok. 10 proc. przychodów z rynku chińskiego, a Diageo Plc (rating A3 stabilny) około 5 proc.

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    rynek alkoholi RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    Pernod Ricard RSS ALERT    /    Wyborowa Pernod Ricard RSS ALERT    /    Remy Cointreau RSS ALERT    /    Diageo RSS ALERT    /    Moody's RSS ALERT    /    Ernesto Bisagno RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.183.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.