REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Lagery wciąż rządzą na rynku piwa

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl / KPMG
  • Data: 25-11-2014, 13:05
Lagery wciąż rządzą na rynku piwa
Firmy piwowarskie jako marki o najlepszych perspektywach wzrostu wymieniają marki ekonomiczne (fot. Łukasz Rawa)

Niezależnie od poszukiwań konsumentów i innowacji produktowych proponowanych przez browary, lagery (piwa dolnej fermentacji) wciąż zdecydowanie dominują w strukturze sprzedaży - wynika z danych KPMG Polska.

REKLAMA

Jak wynika z danych Euromonitor, udział lagerów w wolumenie rynku sięgał w 2013 roku blisko 91 proc., z czego znaczącą większość stanowią standardowe (tj. nie rzemieślnicze) produkty dużych i średnich producentów. Kategoria ta przeszła jednak w ostatnich latach istotne zmiany, wśród których szczególnie widoczny jest wzrost znaczenia segmentu ekonomicznego.

Widoczny jest także odpływ konsumentów od największych marek tradycyjnych lagerów premium, przesuwających się z jednej strony poza kategorię lagerów, z drugiej - w stronę piwa standardowego. Jak bowiem przyznają przedstawiciele branży, premiumizacja i innowacje to tylko jedna strona trendów na rynku piwa. Druga to poszukiwanie przez konsumentów produktów o najlepszym stosunku wartości do ceny oraz polowanie na okazje i promocje, do czego sami konsumenci otwarcie się przyznają (z postawą tą identyfikuje się trzech na dziesięciu regularnych lub w miarę regularnych konsumentów piwa) - czytamy w raporcie „Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014".

Z rozmów z zarządzającymi z branży piwnej wynika, że trend ten ma bardzo silny wpływ na wyniki branży, i w połączeniu z presją cenową ze strony kanałów dystrybucji oraz niezwykle silną konkurencją znacząco wpływa na zyskowność największych segmentów kategorii.

Jak wskazują analitycy KPMG, wnioski te potwierdza zestawienie danych wolumenowych i wartościowych rynku piwa ogółem, z których wynika, że w ciągu ostatniej dekady średnia cena piwa w sprzedaży detalicznej w dominującym kanale off-trade nominalnie spadła. W szczególności dotyczy to marek z segmentu standardowego i ekonomicznego, ale także dużej części marek pozycjonowanych jako premium.

Branża nie ma wątpliwości, że trend ten będzie dalej oddziaływał na rynek. Firmy piwowarskie, wśród których przeprowadzono ankietę, jako marki o najlepszych perspektywach wzrostu wymieniają marki ekonomiczne, zarówno producentów, jak i detalistów. Dla wielu firm otwiera to nowe możliwości wykorzystania mocy produkcyjnych związane z tworzeniem wysokowolumenowych produktów, także na zamówienie sieci detalicznych. Z drugiej strony, wzrost znaczenia marek ekonomicznych stworzy dodatkową presję na marki standardowe, szczególnie te pozycjonowane w niższych przedziałach cenowych.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH