REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Majówka to symboliczny początek sezonu piwnego. Co przyniesie ten sezon?

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-04-2016, 11:10
Majówka to symboliczny początek sezonu piwnego. Co przyniesie ten sezon?
W pierwszych trzech dniach maja sprzedaż wartościowo sięga ok. 10 proc. miesiecznej sprzedaży fot. Shutterstock

Dla branży piwowarskiej długa majówka to symboliczny początek sezonu. Z danych Centrum Monitorowania Rynku wynika, że w 2015 roku w samych pierwszych trzech dniach sprzedaż wartościowo wyniosła blisko 10 proc. wszystkich transakcji w tym miesiącu, a wolumenowo 11 proc. całkowitej miesięcznej sprzedaży piwa w Polsce.

REKLAMA

Najbardziej intensywnym okresem dla branży piwowarskiej są miesiące od maja do września. I chociaż z roku na rok sezon wydłuża się dzięki dłuższym okresom słonecznej pogody na wiosnę i na jesieni oraz rozwojowi oferty browarów o piwa gatunkowe, to jednak wciąż w tym czasie sprzedaje się blisko 50 proc. rocznego wolumenu.

Co przyniesie rozpoczynający się sezon piwny? - Spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania konsumentów piwnymi specjalnościami. Polacy również coraz chętniej będą sięgać po produkty o niższej zawartości alkoholu typu radlery i piwa bezalkoholowe – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

-  W odpowiedzi na te trendy Grupa Żywiec jeszcze przed majówką rozszerzyła swoją ofertę o kilka nowości. Spodziewamy się, że w tym roku rynek piwa nieznacznie urośnie (0-2 proc.), ale pozostanie względnie stabilny wartościowo – powiedział

Nowe piwa smakowe

Polacy wciąż najczęściej sięgają po klasyczne jasne, pełne, jednak coraz częściej poszukują też nowych smaków. Najszybciej rosnącym segmentem rynku są piwne specjalności, w tym piwa smakowe, pszeniczne, niepasteryzowane czy radlery. Według firmy Nielsen w ubiegłym roku segment specjalności odnotował największy wzrost zarówno wartości - o 15,3 proc. w porównaniu z rokiem 2014, jak i wolumenu sprzedaży - wzrost o 15,6 proc.  w stosunku do 2014 r.

W segmencie tym dobrze radzą sobie warianty Żywca. Obecnie co czwarta złotówka wydawana na specjalności w Polsce wydawana jest właśnie na specjalności tej marki.

 Grupa Żywiec kontynuuje także rozwój portfolio marek regionalnych. Jeszcze w kwietniu konsumenci będą mogli spróbować nowego wariantu piwa Królewskie Niefiltrowane, które pojawi się w sklepach na terenie Warszawy i Mazowsza. 

Ponad połowa rynku radlerów w Polsce natomiast to Warka Radler. Grupa Żywiec, zachęcona potencjałem tego segmentu wprowadziła właśnie na rynek nowy wariant smakowy Warka Radler jabłko z gruszką. Dużym powodzeniem konsumentów cieszy się też wariant bezalkoholowy Warka Radler 0,0 proc., dlatego w tym sezonie będzie dostępny w nowym, bardziej poręcznym opakowaniu PET.

Piwa o niższej zawartości alkoholu i cydr

Polscy konsumenci coraz częściej sięgają po produkty nisko i bezalkoholowe. W 2015 roku ten segment wzrósł o 11 proc., w związku z czym w tym roku Grupa Żywiec wprowadza nowy wariant Żywiec Bezalkoholowe. To alternatywa dla tych sytuacji, w których konsumenci nie chcą lub nie mogą pić alkoholu.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Tomek 01-05-2016, 13:37:
Nowe smaki piwa czyli typowe jasne pełne z proszkiem smakowym...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 305) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH