Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Majówka to symboliczny początek sezonu piwnego. Co przyniesie ten sezon?

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 29-04-2016, 11:10
Majówka to symboliczny początek sezonu piwnego. Co przyniesie ten sezon?
W pierwszych trzech dniach maja sprzedaż wartościowo sięga ok. 10 proc. miesiecznej sprzedaży fot. Shutterstock

Dla branży piwowarskiej długa majówka to symboliczny początek sezonu. Z danych Centrum Monitorowania Rynku wynika, że w 2015 roku w samych pierwszych trzech dniach sprzedaż wartościowo wyniosła blisko 10 proc. wszystkich transakcji w tym miesiącu, a wolumenowo 11 proc. całkowitej miesięcznej sprzedaży piwa w Polsce.

Najbardziej intensywnym okresem dla branży piwowarskiej są miesiące od maja do września. I chociaż z roku na rok sezon wydłuża się dzięki dłuższym okresom słonecznej pogody na wiosnę i na jesieni oraz rozwojowi oferty browarów o piwa gatunkowe, to jednak wciąż w tym czasie sprzedaje się blisko 50 proc. rocznego wolumenu.

Co przyniesie rozpoczynający się sezon piwny? - Spodziewamy się dalszego wzrostu zainteresowania konsumentów piwnymi specjalnościami. Polacy również coraz chętniej będą sięgać po produkty o niższej zawartości alkoholu typu radlery i piwa bezalkoholowe – mówi Guillaume Duverdier, prezes Grupy Żywiec.

-  W odpowiedzi na te trendy Grupa Żywiec jeszcze przed majówką rozszerzyła swoją ofertę o kilka nowości. Spodziewamy się, że w tym roku rynek piwa nieznacznie urośnie (0-2 proc.), ale pozostanie względnie stabilny wartościowo – powiedział

Nowe piwa smakowe

Polacy wciąż najczęściej sięgają po klasyczne jasne, pełne, jednak coraz częściej poszukują też nowych smaków. Najszybciej rosnącym segmentem rynku są piwne specjalności, w tym piwa smakowe, pszeniczne, niepasteryzowane czy radlery. Według firmy Nielsen w ubiegłym roku segment specjalności odnotował największy wzrost zarówno wartości - o 15,3 proc. w porównaniu z rokiem 2014, jak i wolumenu sprzedaży - wzrost o 15,6 proc.  w stosunku do 2014 r.

W segmencie tym dobrze radzą sobie warianty Żywca. Obecnie co czwarta złotówka wydawana na specjalności w Polsce wydawana jest właśnie na specjalności tej marki.

 Grupa Żywiec kontynuuje także rozwój portfolio marek regionalnych. Jeszcze w kwietniu konsumenci będą mogli spróbować nowego wariantu piwa Królewskie Niefiltrowane, które pojawi się w sklepach na terenie Warszawy i Mazowsza. 

Ponad połowa rynku radlerów w Polsce natomiast to Warka Radler. Grupa Żywiec, zachęcona potencjałem tego segmentu wprowadziła właśnie na rynek nowy wariant smakowy Warka Radler jabłko z gruszką. Dużym powodzeniem konsumentów cieszy się też wariant bezalkoholowy Warka Radler 0,0 proc., dlatego w tym sezonie będzie dostępny w nowym, bardziej poręcznym opakowaniu PET.

Piwa o niższej zawartości alkoholu i cydr

Polscy konsumenci coraz częściej sięgają po produkty nisko i bezalkoholowe. W 2015 roku ten segment wzrósł o 11 proc., w związku z czym w tym roku Grupa Żywiec wprowadza nowy wariant Żywiec Bezalkoholowe. To alternatywa dla tych sytuacji, w których konsumenci nie chcą lub nie mogą pić alkoholu.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Tomek 01-05-2016, 13:37:
Nowe smaki piwa czyli typowe jasne pełne z proszkiem smakowym...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 907) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.