Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Małopolska, najbardziej rozwinięty region winny w kraju, ma perspektywy do rozwoju enoturystyki

Z roku na rok przybywa punktów na małopolskiej mapie winnic. Co istotne, winiarze starają się współdziałać, by promować enoturystykę, ale i budować modę na taką formę spędzania wolnego czasu. Atutem Małopolski są wina, bogata historia oraz malownicze krajobrazy.

Małopolska, najbardziej rozwinięty region winny w kraju, ma perspektywy do rozwoju enoturystyki
fot. materiały prasowe

- W naszej ocenie Małopolska z liczbą winnic przewyższającą już 100, znajduje się w gronie 4 najbardziej rozwiniętych regionów winnych w kraju i co więcej ma znakomite perspektywy do rozwoju turystyki winnej – mówi Robert Beściak, prezes Małopolskiego Stowarzyszenia Winiarzy, które zrzesza osoby zajmujące się: produkcją sadzonek winorośli, uprawą winogron, produkcją wina, organizacją rynków zbytu, w tym handlem winem, przetwórstwem winogron, tworzeniem zaplecza technicznego, informacyjnego, naukowego oraz doradczego.

Enoturystyka, to w skrócie turystyka winiarska, która zazwyczaj wiąże się ze zwiedzaniem winnicy połączonym z degustacją, warsztatami, udziałem winobraniu, poznaniem metod winifikacji czy noclegiem, koncertami bądź spotkaniami z literaturą. Wachlarz możliwości jest szeroki. Dzięki temu uczestnicy enoturystyki nie tylko delektują się winami i lokalnymi przysmakami, ale i zdobywają wiedzę z dziedziny kultury winiarskiej.

W enoturystyce coraz więcej mieszkańców regionu dostrzega szanse na rozwój winnic, gospodarstw agroturystycznych. Winiarze mogą liczyć na wsparcie, czego doskonałym przykładem jest Tarnowska Organizacja Turystyczna, która przy współpracy z lokalnymi samorządowcami, winiarzami wypromowała EnoTarnowskie jako nową markę turystyczną Pogórza. Sukces był możliwy za sprawą wytężonych działań promocyjnych, uczestnictwie w imprezach plenerowych czy organizacji niebanalnych wydarzeń.

Ważny atut do rozwoju enoturystyki stanowi planowane utworzenie Małopolskiego Centrum Winiarstwa, które ma ruszyć niezwłocznie. Propozycje tymczasowej siedziby obejmują zarówno Centrum Produktu Lokalnego w Rzuchowej, jak i również piwnice kamienicy na rynku w Tarnowie. Na właściwą docelową siedzibę wskazano miasto Tarnów, z rekomendacją terenu spichlerza przy Pałacu Sanguszków Gumniskach, co doskonale wpisuje się historycznie, jak i tematycznie w działalność Małopolskiego Centrum Winiarstwa.

 Projekt ten o wstępnie szacowanej wartości 16 mln zł jest w fazie opracowania koncepcji i założeń. Inicjatorzy z Małopolskiego Stowarzyszenia Winiarzy zamierzają przy tym ściśle współpracować z rolnikami ekologicznymi, producentami żywności tradycyjnej, regionalnej i wysokiej jakości, a także samorządowcami zainteresowanymi turystyką kulinarną i rolnictwem. Winiarze mogą też liczyć na wsparcie ze strony Tarnowskiej Organizacji Turystycznej. Wszystko po to, by wznieść enoturystykę w Małopolsce na nowy poziom.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    winnice RSS ALERT    /    Małopolska RSS ALERT    /    enoturystyka RSS ALERT    /    Robert Beściak RSS ALERT    /    Małopolskie Stowarzyszenie Winiarzy RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.171.18
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.