Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Małpka małpce nie równa, czyli Synergion kontra ZP PPS

Polacy kupują rocznie ok. 1 miliarda małych buteleczek wódki potocznie zwanych „małpkami”, a dziennie kupuje je 3 miliony osób – wynika z badań firmy Synergion. Nie zgadza się z tym jednak Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, który opiera się m.in. na twardych danych firmy badawczej Nielsen i ocenia, że badania Synergiona są dwukrotnie zawyżone.

Małpka małpce nie równa, czyli Synergion kontra ZP PPS
fot. Shutterstock

Firmy Synergion przedstawiła badania, z  których wynika, że codziennie w Polsce wódkę w małych butelkach o pojemności 100 i 200 ml, potocznie zwanych „małpkami”, kupuje 3 miliony osób. Rocznie daje to liczbę ponad 1 miliarda małych buteleczek wódki sprzedawanych Polakom. Kupują wszyscy, niezależnie od grupy społecznej i zawodowej – od pracowników fabryk po emerytów i studentów. Małe formaty wódki stały się oddzielną kategorią na rynku, z własnym miejscem na półce, estetyką oraz ofertą smaków. Zmieniły też postawy i zachowania konsumentów, kreując zupełnie nowy sposób picia mocnego alkoholu.

- Mała wódka jako format produktu, i jako zjawisko społeczne, bardzo mocno wpisała się w rynek alkoholowy i zachowania konsumentów. Jest to format, który będzie się dalej rozwijał i który cieszy się zaufaniem i pełną akceptacją konsumentów. Rynek małych wódek będzie zatem rósł – mówił na konferencji prasowej, przedstawiając wyniki badań,  Michał Kociankowski, dyrektor generalny firmy Synergion.

Czytaj też "Wódkę w małych opakowaniach kupuje w Polsce 3 mln osób. Kim są konsumenci małpek? (badanie)"

Synergion przedstawił na konferencji prasowej dane, z których wynika też, że w 2017 roku wartość sprzedaży wódek małego formatu w Polsce wyniosła 6,95 miliarda złotych. Z kolei 60 proc. sprzedanego wolumenu segmentu ekonomicznego stanowią małe butelki.

Z badaniem tym i danymi w nim zawartymi polemizuje Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy, który opierając się na danych firmy badawczej Nielsen podaje, że rocznie sprzedanych zostało w Polsce w 2018 roku 510 milionów sztuk wódek małych formatów.

- Rynek wódek małych formatów wzrósł w 2018 roku i około trzy procent, a z twardych danych firmy Nielsen wynika, że roczna sprzedaż małych formatów wyniosła w 2018 roku w Polsce 510 miliona sztuk, z czego butelek o pojemności do 90 ml wyniosła 18,5 mln sztuk, 100 ml – 284,5 mln sztuk, a 200 ml – 207 mln sztuk. Dlatego przedstawione badanie Synergion ma się nijak do danych Nielsena. Skąd zatem wziął się jeden miliard małych formatów kupionych rocznie? – polemizował na konferencji prasowej z przedstawicielami firmy Synergion, Ryszard Woronowicz, rzecznik prasowy ZP PPS.

więcej informacji:

Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    alkohole małpki RSS ALERT    /    małe wódki RSS ALERT    /    małe butelki wódek RSS ALERT    /    Synergion RSS ALERT    /    Michał Kociankowski RSS ALERT    /    Ryszard Woronowicz RSS ALERT    /    ZP PPS RSS ALERT    /    Polski Przemysł Spirytusowy RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Polacy 2019-04-10 14:08:53
    Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego "zapłacił" za badania straszące alkoholizmem przez dobrze sprzedające się małe formaty wódek. konkurencja dla piwka... Jak przemysł spirytusowy mimo takich pomówień po prostu sprawę zostawi to znaczy że przemysł spirytusowy w Polsce już nie istnieje, Przecież tu widać jak na dłoni że to jawne działanie na szkodę wódki przez piwoszy za pomocą wątpliwej jakości usług firmy która mogła "troche zawyżyć" wyniki .... To się nazywa uczciwa konkurencja na rynku...
  • Ort 2019-04-12 08:22:01
    NIERÓWNA piszemy łącznie!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.128.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.