Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marek Jakubiak, prezes Grupy Browary Regionalne Jakubiak: Małe regionalne browary nie powinny pojawiać się w otoczeniu dużych koncernów

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 03-11-2014, 10:59
Marek Jakubiak: Z gigantami zawsze przegramy ceną

- Małe regionalne browary nie powinny pojawiać się w otoczeniu dużych koncernów, które produkują i ostro promują swoje niepasteryzowane piwa. Z gigantami zawsze przegramy ceną - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Marek Jakubiak, prezes Grupy Browary Regionalne Jakubiak.

Jak tłumaczy Marek Jakubiak, różnią się procesy produkcji w dużym zakładzie, gdzie wszystko jest zautomatyzowane, i w browarze regionalnym, gdzie wciąż piwo warzą ludzie. Różnią się też wielkości wolumenów produkcyjnych, inne są także koszty półproduktów. - Przykładowo na jeden litr piwa koncerny zużywają od trzech do czterech litrów wody. W moich browarach jest to od ośmiu do jedenastu litrów - dodaje.

- Wyszedłem z pomysłem, by promować modę na piwa świeże. Zaczęło się od Wybornego Ciechana, kiedy to zaczęliśmy pisać na etykietach "niepasteryzowane", by podkreślić, że jest to piwo naturalne. Potem kolejne browary, widząc sukces Ciechana, też ruszyły z produkcją piw niepasteryzowanych. Niektóre z nich wprowadzając konsumenta w błąd, stosując nieuczciwą grę słów. Warto zaznaczyć bowiem, że słowo "niepasteryzowane" nie oznacza wprost, że piwo jest naturalne. Jeśli piwo nie jest pasteryzowane, ale jest poddawane sterylizacji, to jest to przecież sposób utrwalania. Zmieniłem więc nazwę Ciechana z "niepasteryzowane" na "nieutrwalone" i zastrzegłem to hasło w Urzędzie Patentowym myśląc o wszystkich browarach regionalnych, nie tylko o piwach browaru Ciechan. Konsument ma prawo wiedzieć co kupuje, nie powinno się go wprowadzać w błąd - tłumaczy Marek Jakubiak.

Jego zdaniem, niezależnie od polityki marketingowej dużych koncernów i małych browarów, stosowania lub nie określeń "niepasteryzowane" czy "nieutrwalone", faktem jest, że Polsce dokonał się piwny wake-up. - Po okresie mody na piwa matrycowe - Polacy nie mieli większego wyboru, bo był okres po zamknięciu browarów regionalnych, kiedy to piwo produkowały tylko koncerny - przyszło prawdziwe piwne przebudzenie. Browary regionalne zaczęły się odradzać, warzyć piwo tradycyjne, na rynek weszła oferta piw naturalnych, które polski konsument docenił. Zresztą ten proces cały czas trwa - komentuje prezes BRJ.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 228) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH