Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Marie Brizard obniża założenia na 2018 m.in. przez Polskę i spodziewa się straty; może sprzedać część marek

Marie Brizard Wine & Spirits (MBWS) obniżyła wcześniejsze założenia wskaźnika EBITDA na rok finansowy 2018 i spodziewa się straty rzędu 20-25 milionów euro. MBWS wskazuje na pogorszenie się warunków rynkowych we Francji i w USA oraz na opóźnienie realizacji planu strategicznych inicjatyw w Polsce. Grupa chce też zrewidować portfel marek tak, by móc przygotować ewentualny plan zbycia niektórych z nich.

Marie Brizard obniża założenia na 2018 m.in. przez Polskę i spodziewa się straty; może sprzedać część marek
fot. za mbws.com

MBWS ogłosiła korektę założeń na rok finansowy 2018 dotyczących wskaźnika EBITDA w stosunku do tych, które zostały opublikowane 27 lipca br. Korekta uwzględnia w szczególności zmiany na rynku alkoholi mocnych w krajach, gdzie Grupa prowadzi działalność. MBWS wskazuje na pogorszenie się warunków rynkowych we Francji i w USA oraz opóźnienie realizacji planu strategicznych inicjatyw w Polsce.

Na podstawie posiadanych danych liczbowych, 27 lipca br. Grupa poinformowała o przewidywanym wskaźniku EBITDA za I półrocze 2018 roku, znacząco niższym w stosunku do poziomu za I półrocze 2017 roku oraz o tym, że jego wartość w roku finansowym 2018 będzie ujemna, jednak wyższa od przewidywanej za rok finansowy 2017. 

- Na obecnym etapie zamykania ksiąg za I półrocze 2018 roku można się spodziewać, że wskaźnik EBITDA za ten okres wyniesie od -20 milionów euro do -23 milionów euro – podała MBWS w komunikacie. 

W sierpniu 2018 r. Grupa skorygowała swój budżet na II półrocze tego roku, biorąc pod uwagę ostatnie wyniki oraz tendencje przewidywane na koniec trwającego roku finansowego. Zakładano, że sprzedaż Grupy wzrośnie w stosunku do I półrocza 2018 r., jednak tempo zmian może się okazać wolniejsze niż się spodziewano.

W konsekwencji, wskaźnik EBITDA za II półrocze 2018 roku będzie niższy niż założony przez Grupę w informacji opublikowanej 27 lipca. Niemniej jednak będzie on wyższy niż ten osiągnięty w II półroczu roku 2017. Wskaźnik EBITDA za rok finansowy 2018 powinien wynieść między  -20 milionów euro a -25 milionów euro. 

Pogorszenie się warunków rynkowych we Francji i w USA oraz opóźnienie realizacji planu strategicznych inicjatyw w Polsce 

Grupa podała, że podobnie jak wszyscy gracze na rynku we Francji, Marie Brizard Wine & Spirits zmaga się z ogólnym spowolnieniem na rynku alkoholi mocnych. I tak, zgodnie z ostatnimi danymi opublikowanymi przez Nielsen obejmującymi okres od 1 stycznia do 20 sierpnia 2018 r., rynek alkoholi mocnych w ujęciu wartościowym stracił -1,2%1. Spowolnienie to jest jeszcze bardziej zauważalne w głównych kategoriach, w których Grupa prowadzi działalność. I tak, wódka spadła o -2,6%1, scotch whisky  o -2,7%1, a napoje smakowe na bazie wina o -10,3%2. Podobnie w Stanach Zjednoczonych, rynek wódki ze średniej półki cenowej zmalał o -4,1%3. 

więcej informacji:

alkohole RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    Marie Brizard RSS ALERT    /    Marie Brizard Wine & Spirits RSS ALERT    /    wyniki Marie Brizard RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    rynek alkoholu w Polsce RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    Krupnik RSS ALERT    /    Sobieski RSS ALERT    /    wódka Sobieski RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • powodzenia 2018-09-10 10:59:30
    tak to jest jak zarządzają chłopki roztropki. Jak pobudują tą śmieszną inwestycje to dopiero będzie jazda
  • Fruits 2018-09-10 14:05:27
    „Obniżymy koszty operacyjne grupy” raczej nie zwolnienia bo ludzie sami uciekają ? Stawiam na ograniczenie liczby konsultantów :)))
  • były 2018-09-12 12:56:05
    Chipsy dalej rządzą ????
  • keee ???? 2018-09-14 12:48:14
    "Aktualnie jest finalizowana w br. budowa bezkonkurencyjnej, tj. jedynej w Polsce instalacji do destylacji alkoholu w zakładzie produkcyjnym w Łańcucie" ???????? kto przetłumaczy ten skrót myślowy autora ???
  • pzdr 2018-09-19 17:17:03
    Sobieski is dead...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.