Marie Brizard osiągnęła w Polsce 84 mln euro przychodów; poprawiła marże

Grupa Marie Brizard Wine&Spirits (dawna Belvedere) osiągnęła w Polsce 84,3 miliona euro przychodów ze sprzedaży w pierwszej połowie 2015 roku. Strata EBITDA wyniosła 0,1 miliona euro.
Grupa podkreśla jednak, że w Polsce marża EBITDA poprawił się o 0,7 punktu procentowego w porównaniu do pierwszej połowy 2014 roku.
Grupa zaznacza, że ceny sprzedaży jej produktów w Polsce były odzwierciedleniem tendencji w podatku akcyzowym, ale też średniego dodatkowego wzrostu o 2 proc. w sieciach tradycyjnych w kwietniu 2015 roku.
Marie Brizard Wine & Spirits podaje, że z powodzeniem wprowadziła w Polsce także wódki smakowe pod marką Krupnik, których cena jest wyższa niż cena standardowej wódki Krupnik.
- Te wersje smakowe przyczyniły się w 15 procentach do wzrostu wolumenów na koniec czerwca i stanowiły 5 proc. całkowitego wolumenu marki Krupnik – informuje zarząd grupy Marie Brizard.
- Poprawa wyniku EBITDA była również możliwa dzięki racjonalizacji organizacji, skupieniu się na markach grupy oraz dzięki dobrej kontroli kosztów, szczególnie w działalności hurtowej – informuje grupa.
Cała grupa zwiększyła przychody ze sprzedaży o 4,5 proc. do 222,7 miliona euro w pierwszej połowie 2015 roku. Zysk EBITDA grupy wyniósł w pierwszej połowie tego roku 1,8 mln euro wobec 1,1 miliona euro rok wcześniej, a strata netto zmniejszyła się do 3,2 mln euro wobec 9,6 mln euro straty rok wcześniej.
Marie Brizard jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych.
Grupa posiada i rozwija portfel wiodących marek alkoholi mocnych, a w szczególności Sobieski, Krupnik, William Peel, Marie Brizard i Fruits & Wine.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (4)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (4)