Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marie Brizard podwyższa cele dla swoich działań w Polsce

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-12-2015, 13:47
Marie Brizard podwyższa cele dla swoich działań w Polsce
fot. Marie Brizard Wine & Spirits

Marie Brizard Wines & Spirits, producent win i alkoholi mocnych (dawna gurpa Belvedere) chce być wiodącym graczem w Polsce ze zróżnicowanym portfolio, obecnym we wszystkich segmentach win i alkoholi wysokoprocentowych.  Grupa podwyższa swoje cele na polskim rynku.

Marie Brizard (dawna Belvedere) podwyższyła prognozę przychodów ze sprzedaży na polskim rynku (na działalności podstawowej) i oczekuje, że w 2018 roku wyniosą one ponad 100 milionów euro wobec wcześniej prognozowanych ponad 80 milionów euro.

Na polskim rynku grupa chce wzmocnić dystrybucję wódki Krupnik, zbilansować asortyment produktów Krupnik poprzez rozwój wersji smakowych tej marki, odnowić i wzmocnić markę Sobieski oraz osiągnąć w 2018 roku 10 proc. udziału w rynku whisky.

Założenia te są zawarte w zaktualizowanym właśnie planie strategicznym Back in the Game 2018 (BiG 2018 2.0), w którym grupa podwyższyła też prognozy finansowe do 2018 roku.  Przychody całej grupy w 2018 roku mają sięgnąć 450-500 milionów euro, marża EBITDA 15 proc., a zysk EBITDA 67-75 miliona euro. Przychody z dezinwestycji wyniosą z kolei ponad 40 milionów euro. Bez zmian pozostała wielkość inwestycji na poziomie 50-60 milionów euro.

Podwyższenie prognoz opiera się na zakończeniu modernizacji np. w segmencie produkcji wódki m.in. na Litwie, gdzie wprowadzane zmiany zaczną działać na początku 2016 roku, a także w Polsce, gdzie prace modernizacyjne zakończą się w 2017 roku. Grupa podtrzymuje wielkość inwestycji w tych krajach w wysokości 20 mln euro, z czego 3 mln euro w 2015 r. oraz 17 mln euro w 2016 i 2017 roku. Spodziewa się też poprawy EBITDA do 12 mln euro z 10 mln euro.

Marie Brizard Wines & Spirits jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych.

Grupa posiada i rozwija portfel wiodących marek alkoholi mocnych, a w szczególności Sobieski, Krupnik, William Peel, Marie Brizard i Fruits & Wine. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • .... 23-01-2016, 12:58:
Prawda mają nowe butelki, etykiety. Po co mają się chwalić :)
Myślą że wszyscy wiedzą a zapominają o formie reklamy wspartej o informacje ze maja nowe wizuale. Marketing działa na 110%
  • Pracownik 02-12-2015, 22:25:
Foto troche nie aktualne. Krupnik ma już nowa butelkę. Jakoś tym na Portalu się nie chwalicie. Tylko te wasze plany na 2018 rok.
  • zorientowany 02-12-2015, 08:35:
A w tle tego wszystkiego likwidacja Marie Brizard Bordeaux rok założenia 1755 i plany likwidacji polskiej firmy Fabryki Wódek Polmos Łańcut rok założenia 1764 i wyrzuceniu na bruk 159 osobowej załogi .A wszystko to by EBITDA rosła .

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH