Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Marie Brizard Wine & Spirits: Osłabienie wyników w II kw. Prawie 63-proc. spadek sprzedaży w Polsce

Skonsolidowana sprzedaż netto Grupy MBWS w II kwartale 2018 r., przed audytem, osiągnęła wartość 107,9 mln euro, co oznacza spadek o 11,4% w stosunku do II kwartału 2017 r. Również wyniki działalności na produktach markowych uległy znacznemu osłabieniu - o 25,2%. Wyniki te są pochodną realizowanej głównie w Polsce i Stanach Zjednoczonych aktywnej polityki normalizowania poziomów zapasów na rynku. Są one również związane ze znacząco mniejszą skalą działalności we Francji w czerwcu - podała spółka w komunikacie.

Marie Brizard Wine & Spirits: Osłabienie wyników w II kw. Prawie 63-proc. spadek sprzedaży w Polsce
fot. shutterstock.com

Od 1 stycznia 2018 r. ma zastosowanie norma rachunkowa MSSF 15 odnosząca się do "dochodów z umów z odbiorcami". W związku z tym, spółka Marie Brizard Wine & Spirits opublikowała wyniki sprzedaży netto w II kwartale 2017 i 2018 roku zgodnie z nową normą.

Europa Zachodnia, Bliski Wschód i Afryka (WEMEA)

We Francji, sprzedaż netto w II kwartale 2018 r. wyniosła 28,4 mln euro, czyli o 11,2% mniej w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Gwałtowny spadek sprzedaży netto w czerwcu był efektem jednorazowej akcji zmniejszania zapasów wyrobów spirytusowych w największych sieciach detalicznych. Na sprzedaż netto we Francji miał wpływ spadek podaży win różowych w 2017 r. Zjawisko to najprawdopodobniej wystąpi również w drugiej połowie bieżącego roku. Według IRI (Information Resources Inc), liczba win różowych z Prowansji zmniejszyła się od początku roku o 12,3%2.

W pozostałych krajach regionu WEMEA sprzedaż netto wyniosła 5,4 mln euro, co oznacza spadek o 18,8%. Wyniki Grupy w Wielkiej Brytanii ustabilizowały się, natomiast na spadek w pozostałej części regionu WEMEA miały wpływ operacje w Hiszpanii. Dzięki wdrożonej wraz z początkiem roku strategii racjonalizacji zapasów, MBWS zmniejszyła je i podniosła cenę flagowej marki - anyżówki Marie Brizard - w celu stopniowego przywrócenia rentowności na rynku hiszpańskim.

Sprzedaż netto Marie Brizard Wine & Spirits w I połowie 2018 r. w regionie WEMEA wyniosła 58,7 mln euro, co oznacza spadek o 10,6%.

Europa Środkowa i Wschodnia (CEE)

W Polsce sprzedaż netto w II kwartale 2018 r. osiągnęła wartość 5,9 mln euro, o 62,8% mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zdecydowany spadek powiązany jest z decyzją zmniejszania zapasów głównie w handlu tradycyjnym. W chwili obecnej poziomy zapasów są zrównoważone.

więcej informacji:

Marie Brizard Wine & Spirits RSS ALERT    /    wódka RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    wódka Sobieski RSS ALERT    /    Krupnik RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • były 2018-08-15 17:08:56
    co na to ten co za Audi rozwalił dział sprzedaży w PL ???
  • Jac. 2018-08-18 15:38:29
    Widać efekty wizji i pracę ludzi którzy zostali ściągnięci z firmy sprzedającej chipsy...... i pozbycie się ludzi którzy pracowali lata w tej firmie Za chwilę ktoś ich przejmie w dystrybucję.......

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.218.53
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.