Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marie Brizard z fatalnymi wynikami finansowymi w Polsce

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 07-02-2018, 13:06
Marie Brizard z fatalnymi wynikami finansowymi w Polsce
fot. Marie Brizard Wine & Spirits

Francuski właściciel wódek Krupnik i Sobieski ma za sobą fatalną końcówkę roku. Wyniki grupy Marie Brizard Wine & Spirits spadły w Polsce o 75 proc., podczas gdy niemal na całym świecie statystyki firmy są całkiem dobre. Władze tłumaczą to m.in. wojną cenową na polskim rynku - czytamy w Rzeczpospolitej.

Francuska grupa Marie Brizard Wine & Spirits (MBWS) odnotowała ogromny spadek sprzedaży alkoholi w Polsce. Szczególnie zadziwiający jest fakt, że przychody producenta i dystrybutora m.in. popularnych wódek Krupnik i Sobieski zmniejszyły się aż o 75 proc. w ostatnim kwartale 2017 roku, a więc w czasie, gdy biznes raczej powinien mieć się bardzo dobrze ze względu na święta i sylwestra.

Nieco lepiej wypadają statystyki za cały rok, chociaż i tu Francuzi nie mają się czym chwalić. Wyniki w Polsce są gorsze o 28 proc.

Z najnowszego raportu finansowego wynika, że całoroczna sprzedaż alkoholi MBWS w Polsce wyniosła 47,1 mln euro, a więc o 17 mln euro mniej niż w 2016 roku. Cała ta różnica powstała tylko w czwartym kwartale, w którym przychody spadły z 23 do 6 mln euro.

Całość w Rzeczpospolitej

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (17)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Monopol 02-03-2018, 15:56:
Wycofali dystrybucję z distribev i mysleli ze eurocash im rozwinie skrzydla ale sie pomylili
  • KM 14-02-2018, 08:23:
I jeszcze glosa do liczb. W 1999 r. ówczesna firma miała sprzedaż roczną na poziomie ok. 460 mln zł, a teraz zaledwie 198 mln... żenada!
  • Obserwator 09-02-2018, 10:05:
Szkoda, że po latach sukcesów, firmę doprowadzono na skraj takiej "pięknej katastrofy". Widać kompletny brak strategicznego podejścia do rynku, marketingu i portfela produktów, jakości zasobów - ludzkich i materialnych, a przede wszystkim jakości zarządzania. "Proste chwyty na klarnet" już dawno nie działają. Aż się prosi o aktualizację analizy SWOT całego przedsięwzięcia. Do tego potrzeba nowego, otwartego podejścia, a nie klepania się po plecach po każdym "udanym" miesiącu, kwartale etc. Kolejne "zmiany ekip" - nieważne skąd by nie pochodziły - nic nie dadzą, poza kolejnymi milionami euro wydanymi bez sensu. Kolejne cięcia kosztów też niewiele dadzą - zazwyczaj cięto je nie tam, gdzie trzeba. To tylko kolejne przyczynki do układania sprawozdań finansowych. Jeżeli firma ma skutecznie zarabiać pieniądze dla swoich udziałowców, trzeba na chwilę porzucić myślenie o udziałach rynkowych, a zacząć myśleć o efektywności ekonomicznej. Cierpliwość inwestorów też ma swoje granice! Kolejnych "cudotwórców" z Coca-coli, czy skądkolwiek, firma już nie uniesie...

Zobacz wszystkie komentarze (17)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 427) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.