Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Marie Brizard zanotowała w Polsce lekki spadek przychodów głównych marek

Grupa Marie Brizard Wine and Spirits (MBWS) podała pełny raport finansowy za pierwsze półrocze 2017 roku. W Polsce przychody głównych marek wyniosły 27,5 miliona euro, a przychody Sobieski Trade wzrosły do 90,3 mln euro.

Marie Brizard zanotowała w Polsce lekki spadek przychodów głównych marek
Jedną ze sztandarowych marek grupy jest wódka Sobieski fot. mbws.com

Przychody grupy w Polsce z głównych marek spadły w pierwszym półroczu 2017 roku do 27,5 miliona euro z 27,6 mln euro rok wcześniej, zaś przychody Sobieski Trade, czyli w pełni zależnej hurtowni dystrybucyjnej w Polsce, wzrosły do 90,3 mln euro z 80,1 mln euro rok wcześniej.

MBWS podaje, że region Europa Środkowa i Wschodnia zanotował spadek EBITDA, ale poprawiła się oferta produktów i nastąpiła optymalizacja kosztów w Polsce. Przychody w Europie Śr.-Wsch. Wyniosły 43,0 mln euro w I połowie 2017 r., czyli wzrosły o 2,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, zaś zysk EBITDA w tym regionie spadł o 3,6 proc. do 2,2 mln euro.

MBWS informuje też w raporcie, że spodziewa się w drugiej połowie 2017 roku kontynuacji silnej presji konkurencyjnej na rynku wódki w Polsce oraz w USA, co będzie miało w krótkim terminie wpływ na marże Grupy.

Grupa Marie Brizard podawała we wrześniu, że zwiększyła przychody w pierwszym półroczu 2017 roku o 3,9 proc. wobec takiego samego okresu roku 2016 do 212,5 mln euro, a zysk netto wyniósł 2,2 mln euro wobec 13,6 mln euro straty rok wcześniej.

Grupa zanotowała jednak skonsolidowaną stratę EBITDA, która wyniosła 1,9 mln EUR w pierwszym półroczu 2017 r. wobec 0,4 mln EUR zysku w pierwszym półroczu 2016 roku.

Czytaj też: „Grupa Marie Brizard ze stratą EBITDA z powodu Polski i USA”

Marie Brizard Wine & Spirits to producent i dystrybutor szerokiej gamy win i alkoholi mocnych działający przede wszystkim w Europie i Stanach Zjednoczonych w oparciu o silne spółki lokalne.

Obecnie w portfolio grupy MBWS znajdują się takie wiodące marki alkoholi jak m.in.: scotch whisky William Peel, wódki Sobieski i Krupnik, a także wina owocowe Fruits and Wine, likiery Marie Brizard i Cognac Gautier. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    Marie Brizard Wine & Spirits RSS ALERT    /    Marie Brizard RSS ALERT    /    Sobieski Trade RSS ALERT    /    wyniki Marie Brizard RSS ALERT    /    wyniki Sobieski Trade RSS ALERT

KOMENTARZE (2)

  • Siwy Wilk 2017-10-20 18:40:49
    Czemu mnie to nie dziwi?Jak się ma na pokładzie ekipę fantastów i mitomanów z Łomży :)
  • Belvedere Dystr. pozdrawia 2017-10-24 21:03:24
    Od was to tylko Krupnik reszta się nie sprzedaje. Może jeszcze Sobieski ale to już nie te czasy. Nic z nim nie robicie obecna butelka to porażka ta ze zdjęcia dużo lepiej się sprzedawała. Mieliście fajne marki Cracovia, Polonaise, Balsam Pomorski ale gdzieś to wam przepadło.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.146.195.24
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.