Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marie Brizard zanotowała w Polsce lekki spadek przychodów głównych marek w I półr. 2017

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-10-2017, 10:57
Marie Brizard zanotowała w Polsce lekki spadek przychodów głównych marek
Jedną ze sztandarowych marek grupy jest wódka Sobieski fot. mbws.com

Grupa Marie Brizard Wine and Spirits (MBWS) podała pełny raport finansowy za pierwsze półrocze 2017 roku. W Polsce przychody głównych marek wyniosły 27,5 miliona euro, a przychody Sobieski Trade wzrosły do 90,3 mln euro.

Przychody grupy w Polsce z głównych marek spadły w pierwszym półroczu 2017 roku do 27,5 miliona euro z 27,6 mln euro rok wcześniej, zaś przychody Sobieski Trade, czyli w pełni zależnej hurtowni dystrybucyjnej w Polsce, wzrosły do 90,3 mln euro z 80,1 mln euro rok wcześniej.

MBWS podaje, że region Europa Środkowa i Wschodnia zanotował spadek EBITDA, ale poprawiła się oferta produktów i nastąpiła optymalizacja kosztów w Polsce. Przychody w Europie Śr.-Wsch. Wyniosły 43,0 mln euro w I połowie 2017 r., czyli wzrosły o 2,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, zaś zysk EBITDA w tym regionie spadł o 3,6 proc. do 2,2 mln euro.

MBWS informuje też w raporcie, że spodziewa się w drugiej połowie 2017 roku kontynuacji silnej presji konkurencyjnej na rynku wódki w Polsce oraz w USA, co będzie miało w krótkim terminie wpływ na marże Grupy.

Grupa Marie Brizard podawała we wrześniu, że zwiększyła przychody w pierwszym półroczu 2017 roku o 3,9 proc. wobec takiego samego okresu roku 2016 do 212,5 mln euro, a zysk netto wyniósł 2,2 mln euro wobec 13,6 mln euro straty rok wcześniej.

Grupa zanotowała jednak skonsolidowaną stratę EBITDA, która wyniosła 1,9 mln EUR w pierwszym półroczu 2017 r. wobec 0,4 mln EUR zysku w pierwszym półroczu 2016 roku.

Czytaj też: „Grupa Marie Brizard ze stratą EBITDA z powodu Polski i USA”

Marie Brizard Wine & Spirits to producent i dystrybutor szerokiej gamy win i alkoholi mocnych działający przede wszystkim w Europie i Stanach Zjednoczonych w oparciu o silne spółki lokalne.

Obecnie w portfolio grupy MBWS znajdują się takie wiodące marki alkoholi jak m.in.: scotch whisky William Peel, wódki Sobieski i Krupnik, a także wina owocowe Fruits and Wine, likiery Marie Brizard i Cognac Gautier. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Belvedere Dystr. pozdrawia 24-10-2017, 21:03:
Od was to tylko Krupnik reszta się nie sprzedaje. Może jeszcze Sobieski ale to już nie te czasy. Nic z nim nie robicie obecna butelka to porażka ta ze zdjęcia dużo lepiej się sprzedawała. Mieliście fajne marki Cracovia, Polonaise, Balsam Pomorski ale gdzieś to wam przepadło.
  • Siwy Wilk 20-10-2017, 18:40:
Czemu mnie to nie dziwi?Jak się ma na pokładzie ekipę fantastów i mitomanów z Łomży :)

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 786) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH