Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Marki Diageo na szczycie międzynarodowego rankingu „Top 100 Spirit Brands”

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 22-04-2015, 12:10
Marki Diageo na szczycie międzynarodowego rankingu „Top 100 Spirit Brands”
fot. materiały prasowe

Marki alkoholowe koncernu Diageo znalazły się na szczycie międzynarodowego rankingu „Top 100 Spirit Brands” Dwie czołowe marki Diageo: Johnnie Walker oraz Smirnoff utrzymują pozycję światowych liderów wśród marek alkoholowych. Johnnie Walker zajmuje pierwsze miejsce pod względem wartości sprzedaży wśród alkoholi, a Smirnoff jest numerem jeden wśród alkoholi premium, licząc wielkość sprzedaży.

Diageo, światowy lider w branży napojów alkoholowych, po raz kolejny umocnił swoją pozycję w rankingu „Top 100 Spirit Brands”. Marki należące do Diageo obecnie stanowią blisko jedną czwartą wszystkich marek sklasyfikowanych w pierwszej setce.

Pięć marek należących do Diageo uplasowało się w pierwszej dwudziestce rankingu.

Pozycja Diageo jest jeszcze silniejsza na liście marek rankingowanych pod względem wartości sprzedaży. Diageo jako jedyna firma alkoholowa jest właścicielem aż 20 marek z listy „Top 100” pod względem wartości sprzedaży, z czego siedem znalazło się w pierwszej dwudziestce.

Do marek Diageo należy ponad 28 proc. wartości sprzedaży osiągniętej przez wszystkie 100 marek z listy, co pozwoliło firmie zająć niekwestionowane pierwsze miejsce. W porównaniu z poprzednim rokiem firma poprawiła w tym zakresie swój wynik o 5 punktów procentowych.

Już ósmy rok z kolei Smirnoff i Johnnie Walker znalazły się na szczycie rankingów „Top 100”. Z zestawienia najlepszych marek spirytusowych świata pod względem wartości sprzedaży wynika, że na pierwszym miejscu jest Johnnie Walker, której wartość sprzedaży wyniosła w 2014 r. 5,33 mld USD, dalej jest Smirnoff – 3,38 mld USD, marka Hennessy 3,08 mld USD, marka JackDaniel’s 2,7 mld USD oraz marka Bacardi – 2,46 mld USD.

 Tak, jak w latach poprzednich Johnnie Walker i Smirnoff pozostają liderami w kategoriach szkockiej whisky i wódki, a ich łączna wartość sprzedaży detalicznej wynosi ponad 10 proc. całkowitej wartości sprzedaży detalicznej wszystkich marek z listy „Top 100”.

Johnnie Walker wypracował 34,5 proc. ogółu sprzedaży detalicznej 15 marek szkockiej whisky z listy „Top 100”. Natomiast Baileys jest numerem jeden pod względem wielkości oraz wartości sprzedaży likierów. Wśród marek kanadyjskiej whisky pierwsze miejsce w obu rankingach zajmuje Crown Royal.

Impact Databank: raporty Impact Databank przygotowywane są przez magazyn Impact i stanowią referencyjne źródło danych i analiz dla całego przemysłu alkoholowego

Diageo to międzynarodowa firma, prowadząca sprzedaż w 180 krajach na całym świecie. Diageo jest producentem i dystrybutorem jednych z najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie, z kategorii alkoholi mocnych, win i piw. Firma posiada m.in. takie marki jak: Johnnie Walker, Crown Royal, JεB, Windsor, Smirnoff, Baileys, Captain Morgan. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH