REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Menadżer Łomży: Rewolucja piw ciekawych staje się udziałem nie tylko regionalnych browarów

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-05-2013, 11:23
Menadżer Łomży: Rewolucja piw ciekawych staje się udziałem nie tylko regionalnych browarów
"Każda duża marka masowa w Polsce była kiedyś regionalną" - mówi Maciej Ładwiński.

- Zmiana preferencji konsumentów piwa w kierunku produktów ciekawych, innych niż marki masowe to nie tylko moda, ale i dłuższy trend obserwowany zresztą na wielu dojrzałych rynkach piwnych, a takim staje się Polska - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Maciej Ładwiński, Senior Brand Manager marki Łomża, Van Pur.

REKLAMA
Po latach niepodzielnego królowania na naszym rynku klasycznych piw jasnych Polacy otworzyli się na piwne nowości. - Sam trend jednak także ewoluuje, przechodząc kolejne fazy. Modę na piwa ciekawe w Polsce zapoczątkowały piwa niepasteryzowane, po nich popularność zyskały piwa miodowe oraz inne bardziej niszowe rodzaje złotego trunku, a w 2012 r. na polski rynek przebojem wdarły się piwa z lemoniadą - mówi Maciej Ładwiński.

Jak przyznaje, o tym, że trend na piwa ciekawe należy traktować jako zjawisko trwałe, a nie chwilową modę dobrze świadczy fakt, że najwięksi gracze, którzy żyjąc z produktów masowych początkowo w mniejszym stopniu interesowali się kategoriami bardziej niszowymi, od ponad dwóch lat różnicują swoje portfolio wprowadzając na rynek ciekawe produkty. - Tym samym postępująca w Polsce rewolucja piw ciekawych staje się udziałem już nie tylko mniejszych regionalnych browarów - dodaje.

Zdaniem przedstawiciela marki Łomża, korzystają na tym niewątpliwie wszyscy konsumenci, mając do wyboru - często nawet w małym osiedlowym sklepie - coraz więcej różnorodnych gatunków piwa.

Wielu przedstawicieli i sympatyków rynku piwa w Polsce zastanawia się czy Łomża to marka regionalna czy tylko korzystająca z trendów na regionalne browary. - Jest to marka regionalna korzystająca z trendu na regionalne browary - podkreśla Maciej Ładwiński.

Jak tłumaczy, o regionalności piwa świadczy nie zasięg jego dystrybucji, ale szereg atrybutów, które dopiero występując razem dowodzą regionalizmu danej marki. Zdaniem przedstawiciela marki Łomża, najważniejsze z nich to: nazwa kojarząca się z regionem; fakt warzenia danego piwa tylko w jednym browarze; charakterystyczna butelka i etykieta z elementami typowymi dla regionu; bogaty wachlarz gatunków oraz tzw. lekka niedostępność.

- Każda duża marka masowa w Polsce była kiedyś regionalną. Chcąc zachować regionalny charakter piwa trzeba przykładać ogromną wagę i troskę do tego, żeby smak piwa cały czas był ten sam, żeby doznania, których konsument oczekuje, były powtarzalne. Niektóre duże piwa ogólnopolskie są produkowane w kilku browarach należących do jednej grupy. Ze względów logistycznych jest to naturalne - chodzi o to, żeby nie wozić piwa z jednego końca Polski na drugi. Natomiast piwo Łomża jest robione tylko w Łomży - podsumowuje Maciej Ładwiński.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Jakub 24-05-2013, 14:56:
Niech Pan z artykułu, lepiej dowie się, czym jest "terroir" i z czego, bierze się regionalność. Łomża, Perła, ba, większość piw w Polsce, nie spełnia żadnego warunku, bycia piwem regionalnym, z bardzo prostego powodu - nie ma tym, żadnego "terroir". No, chyba, że zwykłą wodę z kranu uznać za coś wyjątkowego i niepowtarzalnego, typowego dla miejsca jej pozyskiwania.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 202) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH