Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Alkohole i używki

Mintel: Millenialsi poszukują mniej kalorycznych wariantów piwa

Za sprawą rozpoczynającego się 16 września 2017 r. Oktoberfestu wkrótce uwagę całej Europy przyciągnie niemieckie piwo. Ale wraz ze zmianą zainteresowań i priorytetów konsumentów, w tym roku kufle prawdopodobnie będą napełniane lżejszymi wariantami chmielowego trunku.

Mintel: Millenialsi poszukują mniej kalorycznych wariantów piwa
fot. shutterstock

Jak wynika z nowego badania firmy Mintel, ponad jedna czwarta konsumentów we Francji i Niemczech uważa, że piwo o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowe smakuje równie dobrze jak piwo o pełnej mocy. Twierdzi tak 28% francuskich i 27% niemieckich konsumentów. Natomiast w Polsce odsetek ten wynosi 43%, a w Hiszpanii i Włoszech 34%.  Podczas gdy w poprzednich pokoleniach młodsi konsumenci najchętniej sięgali po alkohol, obecnie ta właśnie grupa najczęściej docenia zalety piwa o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowego. Aż 37% konsumentów z Francji w wieku 18-24 lata i 31% ich rówieśników z Niemiec uważa, że piwo o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowe smakuje równie dobrze jak „standardowe” (4-6% alkoholu).

Mimo że wielu konsumentom piwo bezalkoholowe smakuje, negatywne skojarzenia z nim związane mogą działać zniechęcająco. Jak podkreślono w badaniu firmy Mintel, tylko jeden na 10 (9%) konsumentów w Niemczech twierdzi, że byłby skrępowany, gdyby ktoś zobaczył, że pije piwo o niskiej zawartości alkoholu / bezalkoholowe. To samo dotyczy 14% konsumentów we Francji, 15% w Hiszpanii i 17% w Polsce. Największą wrażliwością pod tym względem cechują się Włosi, ponieważ aż jeden na pięciu (19%) czułby się niezręcznie, gdyby ktoś zobaczył, że pije piwo o niskiej zawartości alkoholu / bezalkoholowe.

 Jonny Forsyth, globalny analityk ds. żywności i napojów w firmie Mintel, stwierdził:

- Wraz ze wzrostem wpływu trendu dbania o zdrowie i dobre samopoczucie na spożywanie alkoholu, konsumenci szukają bardziej umiarkowanych opcji w kategorii piwa, co osłabia negatywne skojarzenia z związane z piciem piwa o niskiej zawartości alkoholu/bezalkoholowego. W przyszłości na globalnym rynku piwa wprowadzane będą dalsze innowacje w tej dziedzinie, ponieważ zwłaszcza millenialsi poszukują zdrowszych i mniej kalorycznych wariantów piwa - dodaje. 

W trend ten wpisują się liczne marki prowadzące działania na rzecz podniesienia jakości produktów, zwłaszcza piw bezalkoholowych. Szczególnie dużo powstaje ich obecnie w Niemczech, w wyniku czego piwo bezalkoholowe weszło do głównego nurtu - można je wypić w większości barów, zajmuje też coraz więcej przestrzeni na półkach sklepowych. W przeszłości niemieccy piwosze nie słynęli bynajmniej z umiarkowania, ale sytuacja się zmienia.

więcej informacji:

piwo RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa 2017 RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT    /    Mintel RSS ALERT    /    Jonny Forsyth RSS ALERT    /    millenialsi RSS ALERT    /    piwo bezalkoholowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.234.214.113
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.