REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Miody pitne pozostają alkoholem niszowym

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl / KPMG
  • Data: 02-12-2014, 13:13
Miody pitne pozostają alkoholem niszowym
Według ekspertów miody pitne pozostaną małą, niszową kategorią, o stabilnej pozycji na polskim rynku (fot. Łukasz Rawa)

Miód pitny to napój alkoholowy o ogromnej tradycji w naszym kraju, który jednocześnie jest przez konsumentów w dużej mierze zapomniany. Prawie trzy czwarte dorosłych konsumentów w ciągu ostatniego roku nie miało z nim styczności. Choć produkcja miodów pitnych nie przekracza miliona litrów rocznie, widoczny jest jej wzrost, głównie w wyniku zainteresowania ze strony odbiorców zagranicznych - wynika z raportu "Rynek napojów alkoholowych w Polsce 2014" przygotowanego przez KPMG Polska.

REKLAMA

Choć miody pitne należą do napojów alkoholowych najsilniej osadzonych w polskiej tradycji, pozostają produktem ściśle niszowym, po który sięga się niemal wyłącznie okazjonalnie. W ciągu ostatnich trzech miesięcy trunek ten piło zaledwie 9 proc. dorosłych Polaków, zaś w ciągu roku - 27 proc. Najczęściej okazją były spotkania rodzinne lub towarzyskie, choć często sięgano po miód także bez szczególnej okazji. Pozostali konsumenci twierdzą najczęściej, że nie mieli okazji do spróbowania miodu pitnego. Tylko co czwarty konsument z tej grupy twierdzi, że miód pitny mu nie smakuje.

Produkcja miodów pitnych w Polsce w ostatnich latach zbliżyła się do poziomu miliona litrów rocznie. Choć to wciąż bardzo niewiele, w porównaniu z latami 2005-2008 wzrost jest blisko dwukrotny. Jak wynika z wypowiedzi producentów, dużą część wzrostu wygenerowała sprzedaż zagraniczna. Niewątpliwie pomógł fakt, że od 2008 roku miód pitny jest zarejestrowany przez Komisję Europejską jako "Gwarantowana Tradycyjna Specjalność" (ang. Traditional Speciality Guaranteed).

Jakich zmian można spodziewać się na tym rynku w najbliższych latach? Firmy z rynku win i fermentowanych wyrobów winiarskich, które odpowiedziały na ankietę KPMG są w zasadzie zgodne - miody pitne pozostaną małą, niszową kategorią, o stabilnej pozycji na polskim rynku, jednak bez większych perspektyw na wzrost. Nie jest jednak wykluczone, że znacznie lepsze perspektywy wzrostu sprzedaży dla polskich producentów wiążą się z rynkami zagranicznymi i ich konsumentami, ceniącymi sobie unikalność, tradycję i najwyższą jakość, nierozerwalnie związane z tą kategorią.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (10 004) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH