Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Miody pitne z Polski mają możliwości w Azji; w Polsce też jest szansa

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-08-2015, 12:48
Miody pitne z Polski mają możliwości w Azji; w Polsce też jest szansa
fot. miodypolskie.pl

W Polsce zainteresowaniu miodami pitnymi może sprzyjać zmiana stylu życia i odżywiania się Polaków. Trunki te mają zaś duże szanse w krajach azjatyckich - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Elżbieta Pawłowska, Dyrektor Biura Polskiej Rady Winiarstwa (PRW).

- Wg prognoz producentów miody pitne mają spore szanse w krajach azjatyckich, jako że dobrze komponują się z tamtejszą kuchnią - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Elżbieta Pawłowska z PRW.

- Na rynku polskim wzrost zainteresowania miodami jest raczej niewielki, ale sprzyjają mu zmiany w stylu życia i odżywiania się: moda na produkty regionalne i tradycyjne, ekologiczne i zdrowe – dodaje.

Elżbieta Pawłowska zaznacza jednak, że w Polsce miody są i pozostaną prawdopodobnie kategorią niszową. Podkreśla też, że miody są cenionym polskim napojem alkoholowym, ale mało popularnym wśród polskich konsumentów, dlatego wielkość produkcji jest od lat stabilna i oscyluje wokół miliona litrów rocznie, a wartość sięga 29 mln złotych.

Z danych KPMG wynika, że Polacy sięgają po miody wyłącznie okazjonalnie. W ciągu ostatniego roku trunek ten piło zaledwie 27 proc. dorosłych Polaków. Najczęściej okazją były spotkania rodzinne lub towarzyskie, choć często sięgano po miód także bez szczególnej okazji. Pozostali konsumenci twierdzą najczęściej, że nie mieli okazji do spróbowania miodu pitnego. Tylko co czwarty konsument z tej grupy twierdzi, że miód pitny mu nie smakuje.

Produkcja miodów pitnych w Polsce w ostatnich latach zbliżyła się do poziomu miliona litrów rocznie i chociaż to wciąż niewiele, to w porównaniu z latami 2005-2008 wzrost jest blisko dwukrotny. Dużą część wzrostu wygenerował eksport, czemu pomógł fakt, że od 2008 roku miód pitny jest zarejestrowany przez Komisję Europejską jako "Gwarantowana Tradycyjna Specjalność".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 478) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH