Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Mocne alkohole rzemieślnicze to już 15 proc. wszystkich nowych alkoholi na świecie - raport

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 01-06-2016, 11:17
Mocne alkohole rzemieślnicze to już 15 proc. wszystkich nowych alkoholi na świecie - raport
Mocne alkohole pozycjonowane jako „rzemieślnicze” stanowią już jedną siódmą (15 proc.) nowych alkoholi wprowadzonych na rynek do maja 2016 r. fot. Shutterstock

Piwo rzemieślnicze podbiło świat błyskawicznie, a obecnie w wyścigu o globalną popularność startuje nowy rodzaj alkoholu: mocne alkohole rzemieślnicze. Mocne alkohole pozycjonowane jako „rzemieślnicze” stanowią już jedną siódmą (15 proc.) nowych alkoholi wprowadzonych na rynek do maja 2016 r., co oznacza wzrost z zaledwie jednej dwudziestej (5 proc.) w 2011 r. – wynika z nowych badań firmy Mintel.

Badania na podstawie globalnej bazy nowych produktów firmy Mintel (GNPD, Global New Products Database) wykazały, że liczba marek nowych mocnych alkoholi rzemieślniczych wprowadzanych na rynek wzrosła globalnie o 265 proc. między 2011 i 2015 rokiem.

Wszystko wskazuje na to, że prym wiodą tutaj USA. Spośród wszystkich mocnych alkoholi rzemieślniczych wprowadzonych w tym czasie na rynek połowa (49 proc.) była przeznaczona na rynek amerykański, 42 proc. na rynek europejski w porównaniu z zaledwie 4 proc. w Ameryce Południowej oraz 3 proc. w rejonie Azji i Pacyfiku.

Wydaje się przy tym, że ten skokowy wzrost liczby nowych marek rzemieślniczych jest wspierany przez występujący globalnie silny popyt konsumentów na rzemieślnicze napoje alkoholowe. Ponad połowa (55 proc.) spożywających alkohol mieszkańców USA uważa, że marki rzemieślnicze mocnych alkoholi odznaczają się wyższą jakością od marek masowych; ta tendencja znajduje swoje odzwierciedlenie również w Europie.

Mniej więcej połowa konsumentów we Francji (55 proc.), Włoszech (53 proc.), Niemczech (50 proc.) oraz Polsce (46 proc.) uważa, że mocny alkohol pochodzący z małych/rzemieślniczych destylarni jest ciekawszy i smaczniejszy niż alkohole dużych, masowo produkowanych marek. W Wielkiej Brytanii 37 proc. konsumentów kolorowych alkoholi/likierów jest gotowych zapłacić więcej za ich rzemieślnicze wersje.

- Liczba nowych produktów w mocnych alkoholach rzemieślniczych rośnie w szybkim tempie i będzie rosnąć nadal na bardziej dojrzałych rynkach, zwłaszcza w USA, gdzie klienci stale poszukują niestandardowych ofert. Stosunkowo niewielki segment mocnych alkoholi rzemieślniczych stale się rozwija w odpowiedzi na wielki oddolny popyt na bardziej autentyczne, oryginalne, lokalne, mniej przetworzone i ciekawsze marki alkoholi – mówi Jonny Forsyth, globalny analityk ds. napojów w firmie Mintel.

Jeśli chodzi o rodzaje mocnych alkoholi rzemieślniczych, niepodzielnie króluje tu whisky, stanowiąca 43 proc. nowych produktów w skali globalnej w 2015 r., w porównaniu z 37 proc. w 2011 r. Gin depcze jej mocno po piętach, stanowiąc 23 proc. nowych wdrożeń w skali globalnej w 2015 r., w porównaniu z 9 proc. w 2011 r.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • gorter 07-11-2016, 08:33:
Moim zdaniem to nie są czasy w których pije się byle jakie wódki. Lepiej po prostu pić mniej, a postawić na jakościowe trunki, przy których będzie widać bardzo dużą różnicę. Czy macie podobnie? W moim przypadku zdecydowanie najbardziej sprawdza się właśnie Gutt Pure. Nawet mojej kobiecie ona podchodzi. Zresztą - alkohole są coraz delikatniejsze w smaku, nie mają fatalnego zapachu i też ludzie inaczej do nich podchodzą.
  • hortes 06-06-2016, 09:00:
Ale co raz więcej jest jakościowych wódek. Gutt Vodka coś Wam mówi? Porównajcie sobie smaki w stosunku do tych alkoholi z dolnej półki cenowej. Przecież różnice są kolosalne, a prawda jest taka, że kluczowe znaczenie powinno mieć dopasowanie smakowane, co nie? Pure Vodka jest wybitna i lepiej napić się tego, niż byle...

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (11 425) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.