Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

MSZ Rosji promuje „Polską Wódkę"?

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 17-01-2014, 08:56
MSZ Rosji promuje „Polską Wódkę

Rok po nowelizacji ustawy określającej czym jest oznaczenie „Polska Wódka/Polish Vodka" rosyjski Minister Spraw Zagranicznych Sergiej Ławrow w kurtuazyjnej wymianie uprzejmości podczas spotkania z Johnem Kerry, Sekretarzem Stanu USA na konferencji w Paryżu wspomniał o polskiej wódce z ziemniaków. Tym krótkim zdaniem Minister Ławrow zrobił wiele dobrego dla promocji jednego z najlepszych polskich produktów - wódki produkowanej z ziemniaków.

- Od roku Stowarzyszenie Polska Wódka (Polish Vodka Associations/PVA) toczy batalię budowanie świadomości oznaczenia „Polska Wódka/ Polish Wodka. To bardzo trudne, odpowiedzialne i długofalowe zadanie służące promocji i wspieraniu polskich rolników, gorzelników i producentów polskiej wódki - mówi Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (Polish Vodka Association PVA).

- Polska wódka to nasze dobro narodowe, dziedzictwo historyczno-kulturowe, z którego powinniśmy być jako Polacy dumni. To element naszej tradycji. Dlatego powinniśmy promować unikalność i wyjątkowość tego polskiego trunku zarówno w kraju, jak i na całym świecie - podkreśla.

PVA podczas tego roku zorganizowało szeroką debatę z Ministerstwem Rolnictwa, przedstawicielami branży, a także instytucji, które promują Polskę za granicą m.in. Instytutem Adama Mickiewicza.

Prezes Szumowski ruszył w roadshow po Polsce, aby podczas spotkań opowiadać o polskiej wódce. Uczestniczył w wielu zagranicznych misjach gospodarczych MSZ-u i Komisji Europejskiej, gdzie miał okazję promować prawdziwie polskie wódki, spełniające wymogi definicji. Jednak to wszystko mało, aby wzmocnić świadomość i przekonać do ważności oznaczenia „Polska Wódka" polskiego konsumenta i polską gospodarkę. W promocję polskiej wódki powinni włączyć się przedstawiciele najwyższych polskich władz, agencji rządowych i dyplomacji. Wprost trudno uwierzyć, że rosyjski Minister Spraw Zagranicznych włączył się w działania na rzecz promocji polskiej wódki, uruchomiając lawinę zainteresowania i nadając sprawie nie lokalną, ale międzynarodową rangę.

- Rosjanie wiedzą czym jest dobra wódka. Znają się na niej i potrafią ją produkować. Dlatego właśnie z Polakami toczą od lat wizerunkowy spór o to kto wymyślił i pierwszy zaczął produkować wódkę. W oparciu o fakty historyczne twierdzę, że Polska zasługuje na miano kolebki wódki - mówi Szumowski.

- Naszą unikalną specjalnością jest produkcja wódki na bazie spirytusu ziemniaczanego (...) . Jestem niezmiernie zobowiązany, że w sposób niezamierzony, ale niezwykle trafny i dla nas ważny, Pan Minister Ławrow nadał „Polskiej Wódce" wymiar międzynarodowy - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 440) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH