Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Muzeum Polskiej Wódki: Mądrze rozumiana obecność alkoholu w polskim menu zasługuje na promocję (komentarz)

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-06-2018, 14:59
Muzeum Polskiej Wódki: Mądrze rozumiana obecność alkoholu w polskim menu zasługuje na promocję (komentarz)
Andrzej Faliński, fot.: PTWP

– Polska wódka może stanąć na piedestale kategorii trunków rozróżnianych wedle swych jakościowych cech w szerokim świecie konsumpcji i kultury konsumpcyjnej, tak jak francuski koniak, sery i wino, szkocka whisky, rosyjski kawior czy hiszpańska szynka – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Falińśki, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego, komentując fakt uruchomienia Muzeum Polskiej Wódki.

– Muzeum Polskiej Wódki to muzeum nowego typu: czynne nie tylko aktywnością wystawienniczą, ale i szeroko zakrojonym, gospodarczym zamysłem promocyjnym i edukacyjnym – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Jak podkreśla, nowy obiekt może stać się ważnym instrumentem cywilizowania korzystania z alkoholu w Polsce. Z pewnością przyniesie także korzyści gospodarcze.

– Tak jak francuski koniak, sery i wino, szkocka whisky, rosyjski kawior, czy hiszpańska szynka, polska wódka może stanąć na piedestale kategorii trunków, rozróżnialnych wedle swych jakościowych cech w szerokim świecie konsumpcji i kultury konsumpcyjnej. Owszem, jest to kategoria produktów alkoholowych, ale wyrastających z wielkiej tradycji polskiej kultury kulinarnej, obyczaju biesiadnego, tradycji, protokołu polskiego stołu, umeblowania, muzyki. Zatem i wielu rzeczy składających się na złożony artefakt narodowej kultury, czyli na „polski stół”. W żądnym razie nie skłaniający do prostackiego pijaństwa – przekonuje prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Jak opisuje, w muzeum obecny jest polski stół jako byt kulturowy, synteza cywilizacji konsumowania i godnego bycia razem przy stole z rodziną i gośćmi lub całkiem oficjalnie, przy ważnej okazji. Ma on cechy nowoczesności i wielokulturowości (nie byliśmy nigdy odizolowana wyspą – także kulinarnie), ale nadal  czerpie z dorobku i możliwości wielowiekowego doświadczenia kulinarnego. Temu służą pracujące w obiekcie muzealnym restauracja, kawiarnia i bar degustacyjny.

– Ich oferta to jeden wielki komunikat o tradycyjnie zakorzenionej nowoczesności polskiej kuchni. Przerastają się swymi przekazami zaciekawiające konsumenta potrawy i towarzyszące im opowieści o ich genezie i procesie polonizacji (dostosowania do polskiego smaku) najoryginalniejszych składników o zagranicznym i krajowym, a zapomnianym, pochodzeniu. Pojawia się i alkohol, ale jako składnik potrawy, a nie proste źródło upojenia alkoholowego – uważa Andrzej Faliński.

Prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego podkreśla, że w jego ocenie Muzeum Polskie Wódki jest miejscem subtelnej promocji kultury polskiej i odpowiedzialnego działania wychowawczego, skierowanego ku zwalczaniu prostackiego pijaństwa i ku zainteresowaniu potencjalnych odbiorców produktów i przekazów z polskiego stołu. –  To naprawdę mocna dźwignia dla skutecznej promocji polskiego eksportu żywności – byle chcieć z niej skorzystać. Powstało miejsce, gdzie można będzie odbić się do wielokształtnej, bardzo konkretnej działalności promocyjnej w Polsce i zagranicą – dodaje. 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (16 690) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.