REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Na rynku cydru nie jest już tak pięknie, sprzedaż spada w tempie dwucyfrowym

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-03-2017, 15:23
Na rynku cydru nie jest już tak pięknie, sprzedaż spada w tempie dwucyfrowym
fot. Shutterstock

Na rynku cydru w Polsce już nie jest tak pięknie jak jeszcze rok, dwa czy trzy lata temu, gdy sprzedaż rosła bardzo dynamicznie. W 2016 roku rynek cydru spadł, co może być zaskoczeniem, bo wcześniejsze oczekiwania branży mówiły o dynamicznym rozwoju tego rynku w kolejnych latach.

REKLAMA

- Za rok 2016 można mówić o dwucyfrowej ujemnej dynamice rynku cydru. Konsumpcja cydru w Polsce spadła, a w tej chwili rynek stabilizuje się i zobaczymy jakie impulsy ta kategoria otrzyma w okresie letnim - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra, dzięki której w 2013 roku ta kategoria zaistniała szerzej na polskim rynku.

- Rynek stabilizuje się w okolicach 100 milionów złotych wartości, co stanowi np. mniej więcej jedną trzecią rynku win musujących – dodaje prezes Grupy Ambra.

Gdy w 2013 roku ta kategoria pojawiła się szerzej na polskim rynku, szacunki branży mówiły wtedy o docelowej wielkości rynku cydru w Polsce rzędu 70-90 mln litrów, lub wielkości równej ok. 2 proc. rynku piwa w Polsce.

Rynek cydru  zaczął rozwijać się w naszym kraju na szerszą skalę całkiem niedawno, gdy w połowie 2013 roku z przytupem weszła na rynek ze swoim Cydrem Lubelskim Grupa Ambra i od tamtego czasu jej udział w rynku wynosi około 50 proc.

Sprzedaż cydru w Polsce to jedynie 0,5 proc. rynku piwa w naszym kraju. W 2014 roku rynek osiągnął  ok. 9-10 milionów litrów i w porównaniu do 2013 roku, gdy ten rynek dopiero zaistniał, był to pięciokrotny wzrost. W 2015 roku sprzedaż przekroczyła 10 mln litrów.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Do portfela marek grupy należą m.in.: Dorato, Cin&Cin, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski i Pliska.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 459) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH