Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na rynku cydru nie jest już tak pięknie, sprzedaż spada w tempie dwucyfrowym

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-03-2017, 15:23
Na rynku cydru nie jest już tak pięknie, sprzedaż spada w tempie dwucyfrowym
fot. Shutterstock

Na rynku cydru w Polsce już nie jest tak pięknie jak jeszcze rok, dwa czy trzy lata temu, gdy sprzedaż rosła bardzo dynamicznie. W 2016 roku rynek cydru spadł, co może być zaskoczeniem, bo wcześniejsze oczekiwania branży mówiły o dynamicznym rozwoju tego rynku w kolejnych latach.

- Za rok 2016 można mówić o dwucyfrowej ujemnej dynamice rynku cydru. Konsumpcja cydru w Polsce spadła, a w tej chwili rynek stabilizuje się i zobaczymy jakie impulsy ta kategoria otrzyma w okresie letnim - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra, dzięki której w 2013 roku ta kategoria zaistniała szerzej na polskim rynku.

- Rynek stabilizuje się w okolicach 100 milionów złotych wartości, co stanowi np. mniej więcej jedną trzecią rynku win musujących – dodaje prezes Grupy Ambra.

Gdy w 2013 roku ta kategoria pojawiła się szerzej na polskim rynku, szacunki branży mówiły wtedy o docelowej wielkości rynku cydru w Polsce rzędu 70-90 mln litrów, lub wielkości równej ok. 2 proc. rynku piwa w Polsce.

Rynek cydru  zaczął rozwijać się w naszym kraju na szerszą skalę całkiem niedawno, gdy w połowie 2013 roku z przytupem weszła na rynek ze swoim Cydrem Lubelskim Grupa Ambra i od tamtego czasu jej udział w rynku wynosi około 50 proc.

Sprzedaż cydru w Polsce to jedynie 0,5 proc. rynku piwa w naszym kraju. W 2014 roku rynek osiągnął  ok. 9-10 milionów litrów i w porównaniu do 2013 roku, gdy ten rynek dopiero zaistniał, był to pięciokrotny wzrost. W 2015 roku sprzedaż przekroczyła 10 mln litrów.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. Do portfela marek grupy należą m.in.: Dorato, Cin&Cin, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski i Pliska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Simon 04-05-2017, 18:47:
Może ten spadek jest spowodowany m.in. smakiem lubelskiego- plastikowo-orenżadowym. Konsumenci spróbowali tylko tego i zniechęcili się do cydru ;->

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 793) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH