Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Na rynku piwa przełomem mogą być piwa zeroalkoholowe

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-03-2015, 10:08
Na rynku piwa przełomem mogą być piwa zeroalkoholowe

Na rynku piwa w Polsce przełomem mogą być piwa zeroalkoholowe, bo w naszym kraju jest coraz większe zainteresowanie piwami niskoalkoholowymi, jednak nie stanie się to w najbliższym czasie - mówi prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat.

Poskreśla, że na rynku piwa w Polsce będzie kontynuowany spadek zainteresowania piwami mocnymi, wzrost zainteresowania piwami smakowymi, regionalnymi i rzemieślniczymi, a coraz większe będzie zainteresowanie właśnie piwami niskoalkoholowymi.

- Konsumpcja piwa spada i trend idzie w stronę piw mniejalkoholowych. Jako branża zbliżamy się pewnie do wprowadzenia piw zeroalkoholowych, czyli 0,0 procent i to mógłby być przełom na rynku, ale to jednak jeszcze trochę potrwa - mówi prezes Carlsberg Polska Tomasz Bławat.

- Jest trochę tego typu piw na rynku, ale głównie z importu i w ocenie konsumentów smak tych piw jest za mało piwny - dodaje i podkreśla, że na rynku od dłuższego czasu są piwa o zawartości alkoholu niemal zero procent czyli np. uznawane za bezalkoholowe Okocim Karmi o zawartości alkoholu 0,5 proc.

Branża piwowarska zanotowała w 2014 roku spadek sprzedaży wartościowo na poziomie 0,6 proc., natomiast ilościowo zanotowała niewielki wzrost na poziomie 0,8 proc.

Podobnie jak w 2013 roku główne przyczyny tej sytuacji w branży, to głównie dość niski poziom optymizmu konsumenckiego i wynikająca z niego ostrożność zakupowa oraz ustabilizowany poziom konsumpcji w okolicach 96 litrów piwa na statystycznego Polaka.

Dobrym sygnałem jest rosnący popyt na droższe piwa (piwne specjalności, piwa smakowe, rzemieślnicze, etc.), których wyższe ceny częściowo skompensowały spadek wartości sprzedaży kategorii. Rok 2014 to również kontynuacja presji cenowej.

Spożycie piwa w 2013 roku w Polsce spadło o ok. 2,0 proc. do 37,2 miliona hektolitrów.

W 2014 roku produkcja piwa w Polsce wzrosła zaś o 0,8 proc., a browary wyprodukowały łącznie 39,87 miliona hektolitrów piwa.

Największym producentem piwa w Polsce jest Kompania Piwowarska, na drugim miejscu plasuje się Grupa Żywiec, zaś na trzecim jest Carlsberg Polska.

Carlsberg Polska, z udziałem w rynku na poziomie 20 proc., ma w swoim portfelu marki: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast.Od roku 2012 do portfolio Carlsberg Polska dołączyły również takie marki jak: Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe Okocim oraz Okocim Radler.

Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • ptr 13-03-2015, 14:27:
Grupa Żywiec wprowadziła całkowicie bezalkoholowe piwo Warka Radler 0,0% - Można? Można
  • marek z browaru 13-03-2015, 10:22:
Klepie zawsze takie same rzeczy. Nic nowego nie wnosi ten facet a portal pisze bo dostaje kase!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 744) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH