REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nadchodzą żniwa dla branży winiarskiej i alkoholi mocnych

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-11-2016, 09:06
Nadchodzą żniwa dla branży winiarskiej i alkoholi mocnych
fot. ZP PRW

W okresie świąteczno-noworocznym sprzedaż napojów alkoholowych znacząco wzrasta, dlatego to szczególny czas dla branży winiarskiej i alkoholi mocnych. Cele zakupu są różne: na prezenty czy na suto zastawione stoły. Czwarty kwartał roku ma strategiczne znaczenie dla wielu firm alkoholowych, dlatego dobrze się do niego przygotowują - nowe produkty, akcje marketingowe, czy rozbudowa brandów.

REKLAMA

 - Z perspektywy producenta i oferenta szerokiej gamy alkoholi obserwujemy w czasie świąt Bożego Narodzenia wzrost zainteresowania konsumentów zarówno produktami klasycznie kojarzonymi z okresem świąteczno –noworocznym, czyli winami musującymi, jak i wysokoprocentowymi trunkami – mówi Hanna Hausman, zastępca dyrektora ds. marketingu i eksportu firmy Henkell&Co.

Jacek Jantoń, prezes firmy Jantoń, przyznaje, że okres grudniowo-styczniowy to czas zwiększonej sprzedaży alkoholu, nawet o 30 proc., w porównaniu z pozostałymi miesiącami.

- W tym czasie Polacy chętnie kupują trunki na świąteczny stół i imprezę sylwestrową. Częściej sięgamy po alkohole mocne, zwłaszcza marki premium, które towarzyszą spotkaniom towarzyskim, ale również dobrze sprawdzają się się w roli prezentów – mówi prezes firmy Jantoń.

Z ostatniego badania SW Research wynika, że na świąteczne prezenty najchętniej wybieramy wina. Kupując alkohol na prezent, decydujemy się raczej na trunki znanych i prestiżowych marek.

- Zmiana modelu życia często przekłada się na modyfikację sztywnych zasad tradycji stołu wigilijnego. Wino jest obecnie tak samo mile widziane, jak większość tradycyjnych potraw. Podczas powitania Nowego Roku, jak również podczas zabaw karnawałowych, znacznie częściej towarzyszą nam obok win musujących również  wina spokojne – mówi Mariusz Glenszczyk, wiceprezes zarządu spółki TiM S.A.

- Osobliwy nastrój świąt powoduje również, że znacznie częściej konsumenci poszukują czegoś wyjątkowego oraz są skłonni wydać więcej na ten cel. Tym samym jesteśmy świadkami przesuwania się preferencji konsumenckich w kierunku segmentu premium – co pozwala z optymizmem patrzeć w nadchodzącą przyszłość – dodaje.

W okresie grudniowo-styczniowym konsumenci poszukują produktów, które nie tylko smakują, ale i rozgrzewają.

- Jesienią i zimą chętniej i znacznie częściej sięgamy po rozgrzewające, nieco cięższe trunki – nalewki czy rozmaite rodzaje wina czerwonego, w tym grzanego. Z kolei okres świąteczno-sylwestrowy to czas win musujących, na przykład coraz bardziej popularnego w Polsce proscecco – mówi Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
PARTNERZY SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (32 899) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 199)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH