Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nadchodzący sezon letni w Polsce będzie sezonem cydru

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 16-04-2014, 14:25
Nadchodzący sezon letni w Polsce będzie sezonem cydru
W perspektywie 3-5 lat sprzedaż cydru w Polsce ma szanse osiągnąć poziom 70 miliona litrów fot. Ambra

Ambra, producent i dystrybutor win, a także producent Cydru Lubelskiego liczy na to, że dokona rewolucji smakowej i nadchodzący sezon letni będzie przebiegał pod znakiem cydru w Polsce, mimo, że jeszcze kilkanaście miesięcy temu niewielu Polaków znało ten napój alkoholowy z jabłek.

Grupa Ambra wprowadziła do sprzedaży Cydr Lubelski w czerwcu 2013 roku i do końca 2013 roku sprzedała około 800 tys. litrów tego alkoholowego napoju z jabłek. Grupa szacuje, że ma około 40 proc. udziału w rynku cydru w Polsce.

- W ostatnich tygodniach czerwca 2013 roku pierwsze butelki Cydru Lubelskiego trafiły na rynek, a proces przygotowania trwał ponad 12 miesięcy - mówi Robert Ogór, prezes Grupy Ambra.

- Nasze prace nad cydrem rozpoczęły się na wiosnę 2012 roku, gdy zaczęliśmy pytać konsumentów o to jaki smak by preferowali i to trwało około roku. Pod koniec 2012 roku rozpoczęliśmy przygotowanie produkcji, po tym jak polski konsument wskazał nam kierunek smaku naszego Cydru Lubelskiego - dodaje.

- Na pewno w przyszłości, pracując nad uzupełnieniem sposobów będziemy wprowadzać cydry np. jednogatunkowe, podobnie jak ma to miejsce w przypadku wina, gdzie występują wina jednoszczepowe. To wszystko jeszcze przed nami. W najbliższych latach będziemy zaskakiwani różnymi pomysłami na cydr - mówi również prezes Ambry.

Prezes Ambry ocenia, że w perspektywie 3-5 lat sprzedaż cydru w Polsce ma szanse osiągnąć poziom 70 miliona litrów. 

Michał Rozalicz, dyrektor marketingu Grupy Ambra zapowiada, że Ambra ze sprzedażą swojego cydru celuje w cały rynek i chce trafić do każdego kogo interesuje lekki, naturalny napój alkoholowy. Cydr Lubelski ma zawartość alkoholu ok. 4,5 proc.,

- Cydr uznajemy jako realną alternatywę dla piwa, nie tylko smakowego, ale także dla lagerów (...) rozpoczynamy sezon, który ma być sezonem cydru. Będziemy prowadzić szereg działań promocyjnych i będziemy sięgać po wszystkie narzędzia promocyjne, także w sklepach i przy okazji wydarzeń kulturalnych - mówi Rozalicz.

W tym roku głównym celem Grupy Ambra jest zapewnienie powszechnej dostępności cydru zarówno w sklepach, jak i na rynku HoReCa. Spółka zdecydowała się też na realizację strategii marketingowej uwzględniającej m.in. trzymiesięczną kampanię sponsoringową w telewizji.

W tym tygodniu rozpocznie się intensywna sponsoringowa kampania telewizyjna pod hasłem „Świeża dostawa" - pierwsza dla cydru w Polsce i największa w dotychczasowej historii spółki Ambra. Dodatkowo przez cały sezon letni w wielu sklepach spożywczych, tych tradycyjnych jak i w sieciach handlowych, marka Cydr Lubelski będzie szeroko promowana poprzez atrakcyjne materiały POS.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 356) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH