REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nadchodzi hossa na wina musujące w Polsce

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 01-06-2016, 10:26
Nadchodzi hossa na wina musujące w Polsce
Polscy importerzy i producenci wyrobów winiarskich wyraźnie widzą potencjał do rozwoju kategorii win musujących w Polsce fot. Shutterstock

Wina musujące jak np. włoskie Prosecco czy hiszpańska Cava stają się coraz popularniejsze w Polsce. Polscy importerzy i producenci wyrobów winiarskich wyraźnie widzą potencjał do rozwoju tej kategorii. Dodatkowo w prognozach rynkowych na najbliższe lata wina musujące uznawane są za najszybciej rozwijającą się kategorię alkoholową na świecie.

REKLAMA

Czy sezon wiosenno-letni stanie się nowym okresem sprzedażowym dla win musujących? Do tej pory był to okres świąt Bożego Narodzenia oraz karnawału, na który przypadało niemal 40 proc. całorocznej sprzedaży win musujących w Polsce.

Według ekspertów moda na napoje alkoholowe typu Prosecco będzie stymulowała wzrost konsumpcji win musujących, głównie w segmencie win wyżej pozycjonowanych.

- Tylko w okresie styczeń – wrzesień 2015 na rynku polskim pojawiło się ponad 1,2 mln butelek Top Prosecco (DOC i DOCG), czyli o 49 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. W naszej ocenie perspektywy rozwoju rynku Prosecco w Polsce są bardzo obiecujące i można spodziewać się, że kategoria ta będzie generować trzycyfrowe przyrosty w perspektywie najbliższych lat – mówi Anna Kalinowska, członek zarządu, dyrektor ds. produkcji i Inwestycji Henkell & Co. Polska, a także przewodnicząca Rady Głównej ZP PRW.

- Klienci coraz rzadziej sięgają po wina musujące w najniższych cenach. Ich decyzje zakupowe przesuwają się natomiast w kierunku produktów jakościowych. Spodziewamy się, że spadki ilościowe win musujących w sprzedaży, które są odnotowywane na rynku globalnie, będą pewną tendencją w najbliższej przyszłości, jednakże wartościowo wystąpi wzrost – mówi z kolei Patrycja Sikorska, starszy specjalista ds. promocji marki i PR w firmie TiM.  

- Firma TiM już teraz, w związku z zapotrzebowaniem płynącym z rynku, rozszerza ofertę o kolejne pozycje win musujących jakościowych – dodaje.

Konsument win musujących takich jak Prosecco czy Cava jest zazwyczaj bardziej świadomy swoich potrzeb i wyedukowany. Trunek wybiera rozważnie, po dokładnym zapoznaniu się z ofertą rynkową, zwracając uwagę na jakość wyrobów.   

- Polacy coraz szybciej adaptują światowe trendy konsumenckie. Moda na wina musujące jest przykładem tego zjawiska. Spodziewamy się dalszego, wyraźnego wzrostu tej kategorii oraz zmiany modelu konsumpcji. Spożycie win musujących nie będzie się wiązało jedynie z wielkimi okazjami, napoje te będą traktowane również jako lekkie orzeźwienie w sezonie letnim – mówi Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH