REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Nadszedł boom na prosecco, wina musujące z dużym problemem marki

  • Autor: just-drinks.com
  • Data: 16-02-2016, 14:38
Nadszedł boom na prosecco, wina musujące z dużym problemem marki
Prosecco, włoskie wina musujące w 2013 r. zanotowały po raz pierwszy sprzedaż wyższą niż Champagne fot. Shutterstock

Sektor win musujących wraca na ścieżkę wzrostową. Badania z końca ubiegłego roku pokazują, że kategoria odbije po czasach spowolnienia w 2014 roku i znów będzie rosła osiągając nowe szczyty w ciągu najbliższych pięciu lat.

REKLAMA

Jednym z głównych czynników rozpoczętego niedawno wzrostu jest Prosecco. Te włoskie wina musujące w 2013 roku zanotowały po raz pierwszy sprzedaż wyższą niż Champagne. Mimo tak dobrego obrotu sprawy, Prosecco ma spory problem: na rynku nie ma wyróżniającej się jednej marki Prosecco, a ponieważ rok 2016 będzie rokiem tego segmentu, wydaje się być to straconą okazją.

Z badań Mintela wynika, że w Wielkiej Brytanii – jednym z czterech największych rynków wina musującego - największa marka Prosecco ma zaledwie 3 proc. udziału. W segmencie win musujących dominują tam marki własne i napędzają wzrost tego rynku. Brak marek oznacza, że ​​zakupy konsumentów napędza promocja i opakowania.

Rynek ewidentnie domaga się silnej marki, ale każda marka będzie musiała włożyć mnóstwo pracy w to, by wybić się na rynku. W przeciwieństwie do innych segmentów alkoholi, w których istnieją zakorzenione w historii marki z dziedzictwem oraz znane konsumentom od najmłodszych lat, Prosecco pozornie wyłoniło się znikąd.  Marki, które chcą się wyróżniać muszą przeniknąć do życia konsumentów, a mogą to zrobić poprzez kampanię marketingową lub doświadczenie w budowie marek.

Istnieje kilka marek Prosecco, które mogłyby się wspiąć na szczyt, jednak pojawiło się już zagrożenie ze strony "następców Prosecco", czyli np. brytyjskiego wina musującego, którego postrzeganie jakości mocno poprawiło się w ciągu ostatnich lat. Według Mintela alternatywą mogą być też wina musujące Cremant, czyli francuskie wina musujące wykonane klasyczną metodą tak jak Champagne, jednak nie pochodzące z regionu Champagne.

Biorąc pod uwagę przystępność Prosecco, istnieją ogromne możliwości, aby skierować te wina do młodych konsumentów poprzez nowe działania promocyjne. Młodych konsumentów nie przyciągają produkty, które są dla nich zbyt drogie, za to preferowane jest poszukiwanie marek, które mogą zaoferować niepowtarzalne wrażenia i smak.

Marki Prosecco muszą wyciągnąć wnioski z długoletnich doświadczeń najlepiej sprzedających się innych marek i przestać myśleć jedynie o sprzedaży krótkoterminowej, ponieważ dzisiejsi konsumenci cenią autentyczność i cel.

 

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 710) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 736 417)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH