Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Najczęstsze incydenty z udziałem pasażerów samolotów to awantury czy nadużywanie alkoholu

Nadużywanie alkoholu, palenie papierosów, plucie czy awantury - to najczęstsze przyczyny incydentów z udziałem pasażerów na pokładach samolotów - wynika z danych IATA. Prym wiedzie Wielka Brytania, gdzie w latach 2013-2017 nastąpił 325 proc. wzrost incydentów, głównie po spożyciu alkoholu.

Najczęstsze incydenty z udziałem pasażerów samolotów to awantury czy nadużywanie alkoholu
fot. shutterstock

Zrzeszenie Międzynarodowego Transportu Lotniczego (IATA) przeanalizowało (to najświeższe dane) statystyki za 2017 rok dotyczące incydentów z pasażerami, na podstawie raportów przesłanych przez linie lotnicze zrzeszone w IATA. Należy do niego 290 linii lotniczych, w tym PLL LOT.

Jak wynika z danych IATA, w 2017 r. na świecie odnotowano jeden incydent z udziałem pasażerów na 1 053 lotów. Oznacza to, że częstotliwość zgłoszonych incydentów wzrosła wobec 2016 r., w którym to doszło do jednego incydentu na każde 1 424 lotów. W sumie w ub.r. wszystkich incydentów było 8 731, co stanowi wzrost o 1 106 w porównaniu z rokiem 2016.

"Większość lotów przebiega bez żadnych incydentów. Ale są pasażerowie, których niesforne i destrukcyjne zachowanie na pokładzie samolotu może zakłócić lot i plany podróży pozostałych osób oraz negatywnie wpłynąć na pracę personelu pokładowego" - tłumaczy IATA.

W 2017 r. najwięcej - 86 proc. incydentów dotyczyło agresja słownej, a także związanej z nieprzestrzeganiem wymogów bezpieczeństwa. Odnotowano 1 proc. wzrost takich rodzajów incydentów w porównaniu z 2016 r.

"Incydenty o charakterze werbalnym może oznaczać odmowę wykonania instrukcji wydanej przez załogi, ale może również obejmować palenie w toaletach, co jest oczywiście bardzo poważnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa" - tłumaczy IATA.

Zrzeszenie odnotowano spadek incydentów z użyciem siły fizycznej przez pasażerów z 12 proc. w 2016 roku do 10 proc. w 2017 roku. Chodzi m.in. o kopanie, uderzanie pięścią, plucie, nieprzyzwoite lub sprośne kontakty fizyczny, a także uszkodzenie sprzętu, czy wyposażenia samolotu.

IATA z ubolewaniem podkreśla, że zaobserwowała znaczny wzrost zachowań zagrażających życiu - tutaj zaobserwowano 3 proc. wzrost w ub.r. wobec 1 proc. 2016 roku.

Z danych zrzeszenia wynika, że w ubiegłym roku 24 proc. incydentów dotyczących nielegalnego palenia oraz 27 proc. incydentów związanych ze spożyciem alkoholu. Tutaj IATA wskazuje, że 562 przypadki z 2454 (czyli 23 proc.) dotyczy incydentów po konsumpcji własnego alkoholu pasażera. Np. zakupionego w sklepie bezcłowym, a następnie wniesionego na pokład samolotu. Inne incydenty dotyczą sytuacji, kiedy to pasażerowie spożywali alkohol tuż przed wejściem do samolotu.

Według IATA jednym z rynków, na którym odnotowano znaczny wzrost zgłoszonych incydentów, jest Wielka Brytania. "W latach 2013-2017 nastąpił 325-procentowy wzrost takich incydentów, a w wielu przypadkach spowodowanych po spożyciu alkoholu. W 2013 roku odnotowano 98 incydentów, a w 2017 roku było ich już 417. Głównie w miesiącach letnich oraz na rejsach do określonych miejsc odnotowano takie incydenty" - tłumaczy IATA.

Przypomina, że zgodnie z brytyjskim prawem jest zakaz wsiadania do samolotu pod wpływem alkoholu lub upijania się na pokładzie. Kara to grzywna w wysokości 5 tys. funtów lub dwa lata więzienia.

IATA zapewnia ponad 82 proc. światowego ruchu lotniczego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

IATA RSS ALERT    /    alkohol RSS ALERT    /    nadużywanie alkoholu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.83.93.85
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.