Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nastał czas grzańców

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-12-2017, 11:21
Nastał czas grzańców
fot. Shutterstock

Grzane wina i miody pitne tworzą nastrój, gdy za oknem zimno. Polacy lubią ciepłe trunki, a producenci rozwijają swoje portfolia, by urozmaicić i wzbogacić wrażenia swoich konsumentów. O jakości i popularności polskich grzańców świadczy znikomy udział zagranicznych produktów na polskim rynku i obserwowany wzrost eksportu krajowych wyrobów – wskazuje Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

ZP PRW zwraca też uwagę na ważne branżowe przejęcie, bo właściciela zmieniła w tym roku wiodąca marka win grzanych. Firma Jantoń po tegorocznym przejęciu marek PWI Vinfort stała się właścicielem dwóch największych marek w segmencie win grzanych: Grzaniec Galicyjski i Zbójeckie Grzane.

Niedawno rozpoczął się najbardziej intensywny okres pod względem sprzedaży alkoholu, który w dużej mierze wpływa na roczne wyniki branży winiarskiej. Analizując wyniki z tego okresu na przestrzeni kilku minionych lat, szacuje się, że sprzedaż w okresie listopadowo-grudniowym w tym roku może osiągnąć wynik nawet o 30 proc. wyższy w porównaniu z pozostałymi miesiącami.

ZP PRW wskazuje, że okres jesienno-zimowy, a w szczególności okołoświąteczny, to bez wątpienia czas alkoholi grzanych. Wina i miody pitne w wersji grzańców z roku na rok cieszą się w Polsce coraz większą popularnością.

Glühwein od lat rozgrzewa Austriaków na górskich stokach. Jest symbolem świątecznych jarmarków i w Austrii nieodłącznie kojarzy się z Bożym Narodzeniem. Glögg to grzane wino, wywodzące się ze Szwecji, popularne w całej Skandynawii oraz w Finlandii i w Estonii.

Polska ma za to swojsko brzmiącego grzańca i grzane miody pitne. Co więcej, rynek rodzimych produktów jest bardzo rozwinięty na tle innych krajów europejskich a trend jest taki, że to polskie grzańce zdobywają eksportowe półki. Udziały zagranicznych produktów, takich jak glühwein, są u nas znikome i spadają - co tylko potwierdza siłę polskiego grzańca.

- Konsument docenia dziś w szczególności jakość produktu. Potwierdzeniem tego jest Grzaniec Galicyjski, który jest liderem rynku i wyznacznikiem najwyższej jakości. W segmencie win grzanych kluczową rolę odgrywają zasadniczo dwie marki – wspomniany Grzaniec Galicyjski z ponad 50 proc. udziałem w rynku oraz Zbójeckie Grzane z ponad 30 proc. udziałem – mówi Jakub Nowak, prezes firmy Jantoń.

Jantoń posiada obecnie w portfolio dwie największe, wymienione wyżej, marki win grzanych - Grzaniec Galicyjski i Zbójeckie Grzane. Dzięki tegorocznemu przejęciu firma stała się liderem tego segmentu i będzie wyznaczać innym kierunek dalszego rozwoju.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (18 860) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH