Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Nastał czas grzańców

Grzane wina i miody pitne tworzą nastrój, gdy za oknem zimno. Polacy lubią ciepłe trunki, a producenci rozwijają swoje portfolia, by urozmaicić i wzbogacić wrażenia swoich konsumentów. O jakości i popularności polskich grzańców świadczy znikomy udział zagranicznych produktów na polskim rynku i obserwowany wzrost eksportu krajowych wyrobów – wskazuje Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa.

Nastał czas grzańców
fot. Shutterstock

ZP PRW zwraca też uwagę na ważne branżowe przejęcie, bo właściciela zmieniła w tym roku wiodąca marka win grzanych. Firma Jantoń po tegorocznym przejęciu marek PWI Vinfort stała się właścicielem dwóch największych marek w segmencie win grzanych: Grzaniec Galicyjski i Zbójeckie Grzane.

Niedawno rozpoczął się najbardziej intensywny okres pod względem sprzedaży alkoholu, który w dużej mierze wpływa na roczne wyniki branży winiarskiej. Analizując wyniki z tego okresu na przestrzeni kilku minionych lat, szacuje się, że sprzedaż w okresie listopadowo-grudniowym w tym roku może osiągnąć wynik nawet o 30 proc. wyższy w porównaniu z pozostałymi miesiącami.

ZP PRW wskazuje, że okres jesienno-zimowy, a w szczególności okołoświąteczny, to bez wątpienia czas alkoholi grzanych. Wina i miody pitne w wersji grzańców z roku na rok cieszą się w Polsce coraz większą popularnością.

Glühwein od lat rozgrzewa Austriaków na górskich stokach. Jest symbolem świątecznych jarmarków i w Austrii nieodłącznie kojarzy się z Bożym Narodzeniem. Glögg to grzane wino, wywodzące się ze Szwecji, popularne w całej Skandynawii oraz w Finlandii i w Estonii.

Polska ma za to swojsko brzmiącego grzańca i grzane miody pitne. Co więcej, rynek rodzimych produktów jest bardzo rozwinięty na tle innych krajów europejskich a trend jest taki, że to polskie grzańce zdobywają eksportowe półki. Udziały zagranicznych produktów, takich jak glühwein, są u nas znikome i spadają - co tylko potwierdza siłę polskiego grzańca.

- Konsument docenia dziś w szczególności jakość produktu. Potwierdzeniem tego jest Grzaniec Galicyjski, który jest liderem rynku i wyznacznikiem najwyższej jakości. W segmencie win grzanych kluczową rolę odgrywają zasadniczo dwie marki – wspomniany Grzaniec Galicyjski z ponad 50 proc. udziałem w rynku oraz Zbójeckie Grzane z ponad 30 proc. udziałem – mówi Jakub Nowak, prezes firmy Jantoń.

Jantoń posiada obecnie w portfolio dwie największe, wymienione wyżej, marki win grzanych - Grzaniec Galicyjski i Zbójeckie Grzane. Dzięki tegorocznemu przejęciu firma stała się liderem tego segmentu i będzie wyznaczać innym kierunek dalszego rozwoju.

więcej informacji:

wino RSS ALERT    /    branża winiarska RSS ALERT    /    wino grzane RSS ALERT    /    grzańce RSS ALERT    /    miody pitne RSS ALERT    /    Jantoń RSS ALERT    /    Jakub Nowak RSS ALERT    /    Henkell & Co. Vinpol Polska RSS ALERT    /    Anna Kalinowska RSS ALERT    /    Mazurskie Miody RSS ALERT    /    ZP PRW RSS ALERT    /    Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    grzane wino RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.