Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Negatywne skutki zakazu reklamy piwa w godz. 20-23

Na proponowanym przez Ministerstwo Zdrowia zakazie reklamy piwa w godz. 20-23 najwięcej straci telewizja, bo to właśnie tam trafia ponad połowa budżetów reklamowych piwa. Beneficjentem tych zmian może być internet. Ryzykuje też Skarb Państwa, bo wskutek spadku sprzedaży piwa mniejsze będą wpływy z podatku akcyzowego - informuje serwis wirtualnemedia.pl.

Negatywne skutki zakazu reklamy piwa w godz. 20-23
fot. shutterstock

Ministerstwo Zdrowia chce wprowadzić do Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi zakaz reklamowania piwa w telewizji, radiu, kinach i teatrach do godz. 23 (obecnie obowiązuje do godz. 20).

Jak podaje serwis wirtualnemedia.pl, propozycja Ministerstwa Zdrowia w tym kształcie oznacza w praktyce całkowity zakaz reklamy, a w opinii branży obecna propozycja nie rozwiązuje żadnego z problemów dostrzeganych przez resort zdrowia, a tylko powoduje negatywne skutki dla całego sektora.

Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny Związku Pracodawców Browary Polskie, do którego należą Grupa Żywiec, Kompania Piwowarska i Carlsberg Polska zwraca też uwagę, że już teraz, na tle państw Unii Europejskiej polskie prawo jest dość restrykcyjne.

Cały komentarz na wirtualnemedia.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.95.23.35
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.