Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowy dyrektor generalny Diageo mówi o strategii spółki

  • Autor: telegraph.co.uk, beveragedaily.com
  • Data: 01-08-2013, 13:12
Nowy dyrektor generalny Diageo mówi o strategii spółki
Diageo zamierza dbać m.in. o rozwój na rynkach wschodzących oraz poszerzanie portfolio

Myślenie "małe", lokalne, odpowiadanie na szybko pojawiające się nowe trendy, walka o wschodzące rynki, dbanie o różnorodność w portfolio - to elementy strategii spółki, które nowy dyrektor generalny Diageo Ivan Menezes uznaje za szczególnie ważne. O strategii alkoholowego giganta czytamy na telegraph.co.uk oraz beveragedaily.com.

Menezes przekonuje, że pomimo ambitnych celów, interesuje go myślenie "małe". Diageo w ciągu ostatnich trzech lat wydało aż 2,5 mld funtów na akwizycje - teraz nowy dyrektor generalny spółki nie chce wpaść w pułapkę, którą byłoby nieprzyglądanie się lokalnym trendom w 180 krajach, w których firma jest obecna. - Jestem w tym biznesie od 30 lat i nie jestem w stanie przypomnieć sobie innego okresu, w którym demografia i trendy zmieniały się tak szybko, jak obecnie. Zmiany dokonują się bardzo szybko i trzeba umieć równie szybko na nie odpowiadać - tłumaczył Menezes.

Dyrektor generalny Diageo zapowiada, że spółka zamierza szczególną uwagę poświęcić rozwojowi na wschodzących rynkach. Widoczna ma być obecność firmy zwłaszcza w Chinach, Indiach, Brazylii i Nigerii. Diageo niedawno wykupiło część udziałów w indyjskim United Spirits oraz w całości chińskie ShuiJingFang. - To będzie najszybciej rozwijający się ekonomicznie region na świecie - tłumaczy ostatnie decyzje Menezes.

Menezes przyznaje, że w ciągu ostatniego roku innowacje na rynku Ameryki Północnej związane z piwem były nietrafione. Konkurencja Diageo wzrosła zwłaszcza w kategorii piwa super premium. Aktualnie sprzedaż piwa stanowi ok. 21 proc. całej sprzedaży netto Diageo na świecie. Spółka ma jednak problemy z rozwojem na dojrzałych rynkach - spadek wolumenu sprzedaży widoczny jest zwłaszcza w Europie.

Diageo zamierza nadal dbać o rozwój swojego portfolio. W ostatnim miesiącu spółka zaprzestała dystrybucji Jose Cuervo, najlepiej sprzedającej się na świecie tequili, po tym jak okazało się, że nie uda się przejąć tej marki od meksykańskiej rodziny Beckmannów. Diageo aktualnie zastanawia się, w jaki sposób wypełnić powstałą w ten sposób lukę w portfolio.

Ivan Menezes na stanowisku dyrektora generalnego Diageo zastąpił Paula Walsha. Zmiana oficjalnie dokonała się 1 lipca. Menezes w Diageo pracuje od 1997 roku.

W portfolio Diageo znajdują się m.in. takie marki, jak Smirnoff i Johnnie Walker. Firma jest też producentem piwa Guinness.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 611) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH