Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowy prezes i zmiany w strukturach Polskiej Rady Winiarstwa

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-12-2015, 13:37
Nowy prezes i zmiany w strukturach Polskiej Rady Winiarstwa
Jerzy Kwaśniewski, prezes PRW fot. PRW

W Polskiej Radzie Winiarstwa nastąpiły zmiany. Największa organizacja w branży winiarskiej tworzy dwa komitety członkowskie, które działać będą na rzecz wyrobów winiarskich owocowych i miodów pitnych oraz osobno na rzecz win gronowych. Zmiany wynikają z tendencji i wzrostów spożycia wybranych kategorii produktowych na polskim rynku. Nowym prezesem PRW został Jerzy Kwaśniewski.

- PRW dostrzega zmiany i nie tylko wychodzi im naprzeciw. Staramy się iść o krok dalej przechodząc zmiany strukturalne, by wspólnie działać w imieniu całej branży, pamiętając  o zróżnicowanych potrzebach naszych krajowych producentów i dystrybutorów. W ramach Związku Pracodawców Polskiej Rady Winiarstwa powstają dwa komitety związane z dwoma grupami produktów winiarskich: Komitet Win Gronowych oraz Komitet Produktów Fermentowanych. Różne kategorie  wymagają zróżnicowanych działań, w ten sposób zapewniamy pełną reprezentatywność naszego rynku – mówi nowy prezes Polskiej Rady Winiarstwa Jerzy Kwaśniewski. 

Celem zmian, jak podkreśla zarząd PR, jest przede wszystkim wykorzystanie potencjału drzemiącego w polskiej branży winiarskiej i atutach polskich firm winiarskich, do których zaliczyć należy najwyższej klasy surowiec (jak chociażby jabłka, wiśnie, maliny czy porzeczki, których Polska jest największym producentem w Unii Europejskiej), tradycyjne receptury i wieloletnia praktyka związana z wytwarzaniem wyrobów winiarskich (tradycja dzisiejszego cydru, a dawniejszego jabłecznika), wysokie standardy jakościowe narzucane przez Ustawę Winiarską z 2011 roku, które obowiązują naszych producentów oraz przedsiębiorczość polskich firm, które inwestują w nowoczesne technologie, mają zagraniczne plany i aspiracje.

Nadrzędnymi celami Polskiej Rady Winiarstwa po zmianach jest wprowadzenie polskich krajowych produktów do języka aktów prawnych Unii Europejskiej, gdzie dotychczas praktycznie nie istniały oraz promocja dobrej renomy krajowych producentów wyrobów winiarskich na bazie krajowych owoców.

Cydry przebojem

Zmiany w Polskiej Radzie Winiarstwa wynikają z obserwowanego od kilku lat rozwoju rynku winiarskiego w Polsce i rosnącego spożycia wybranych kategorii.  Przede wszystkim, na jego kształt wpływa rosnąca w siłę kategoria cydrów - od zmniejszenia akcyzy na ten produkt w 2013 roku, jego spożycie rośnie rokrocznie bardzo dynamicznie.

Sprzedaż cydru osiągnęła w 2013 roku 2 mln litrów, w 2014 roku było to już 9-10 mln litrów, na 2015 rok prognozowane jest 18 mln litrów. Docelowo możliwe jest osiągnięcie nawet 80 mln litrów rocznie, czyli około 2% wielkości rynku piwa w Polsce.  Kategoria przyjęła się zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, głównie wśród ludzi młodych, mieszkańców średnich i dużych miast.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 640) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.