Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Nowy prezes i zmiany w strukturach Polskiej Rady Winiarstwa

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-12-2015, 13:37
Nowy prezes i zmiany w strukturach Polskiej Rady Winiarstwa
Jerzy Kwaśniewski, prezes PRW fot. PRW

W Polskiej Radzie Winiarstwa nastąpiły zmiany. Największa organizacja w branży winiarskiej tworzy dwa komitety członkowskie, które działać będą na rzecz wyrobów winiarskich owocowych i miodów pitnych oraz osobno na rzecz win gronowych. Zmiany wynikają z tendencji i wzrostów spożycia wybranych kategorii produktowych na polskim rynku. Nowym prezesem PRW został Jerzy Kwaśniewski.

- PRW dostrzega zmiany i nie tylko wychodzi im naprzeciw. Staramy się iść o krok dalej przechodząc zmiany strukturalne, by wspólnie działać w imieniu całej branży, pamiętając  o zróżnicowanych potrzebach naszych krajowych producentów i dystrybutorów. W ramach Związku Pracodawców Polskiej Rady Winiarstwa powstają dwa komitety związane z dwoma grupami produktów winiarskich: Komitet Win Gronowych oraz Komitet Produktów Fermentowanych. Różne kategorie  wymagają zróżnicowanych działań, w ten sposób zapewniamy pełną reprezentatywność naszego rynku – mówi nowy prezes Polskiej Rady Winiarstwa Jerzy Kwaśniewski. 

Celem zmian, jak podkreśla zarząd PR, jest przede wszystkim wykorzystanie potencjału drzemiącego w polskiej branży winiarskiej i atutach polskich firm winiarskich, do których zaliczyć należy najwyższej klasy surowiec (jak chociażby jabłka, wiśnie, maliny czy porzeczki, których Polska jest największym producentem w Unii Europejskiej), tradycyjne receptury i wieloletnia praktyka związana z wytwarzaniem wyrobów winiarskich (tradycja dzisiejszego cydru, a dawniejszego jabłecznika), wysokie standardy jakościowe narzucane przez Ustawę Winiarską z 2011 roku, które obowiązują naszych producentów oraz przedsiębiorczość polskich firm, które inwestują w nowoczesne technologie, mają zagraniczne plany i aspiracje.

Nadrzędnymi celami Polskiej Rady Winiarstwa po zmianach jest wprowadzenie polskich krajowych produktów do języka aktów prawnych Unii Europejskiej, gdzie dotychczas praktycznie nie istniały oraz promocja dobrej renomy krajowych producentów wyrobów winiarskich na bazie krajowych owoców.

Cydry przebojem

Zmiany w Polskiej Radzie Winiarstwa wynikają z obserwowanego od kilku lat rozwoju rynku winiarskiego w Polsce i rosnącego spożycia wybranych kategorii.  Przede wszystkim, na jego kształt wpływa rosnąca w siłę kategoria cydrów - od zmniejszenia akcyzy na ten produkt w 2013 roku, jego spożycie rośnie rokrocznie bardzo dynamicznie.

Sprzedaż cydru osiągnęła w 2013 roku 2 mln litrów, w 2014 roku było to już 9-10 mln litrów, na 2015 rok prognozowane jest 18 mln litrów. Docelowo możliwe jest osiągnięcie nawet 80 mln litrów rocznie, czyli około 2% wielkości rynku piwa w Polsce.  Kategoria przyjęła się zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn, głównie wśród ludzi młodych, mieszkańców średnich i dużych miast.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 256) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH