Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Olkowski, SRBP: Nie zmieniajmy w polityce podatkowej tego, co sprawdziło się przez lata

- Nie zmieniajmy w polityce podatkowej tego, co sprawdziło się przez lata i sprawnie funkcjonuje, bo zapewnia to wpływy do budżetu i eliminuje nieprawidłowości, które mogłyby się ewentualnie pojawić. Wszelkie zmiany w zakresie regulacji podatku akcyzowego mogą prowadzić do różnych nieprawidłowości – powiedział Andrzej Olkowski, prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich podczas Kongresu Pracowników Branży Piwowarskiej, który odbył się w Ministerstwie Rozwoju.

Olkowski, SRBP: Nie zmieniajmy w polityce podatkowej tego, co sprawdziło się przez lata
Andrzej Olkowski, Prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich, fot. mat. prasowe

Autor: Jakub Szymanek / portalspozywczy.pl
Data: 19-09-2017, 13:16

Zdaniem Andrzeja Olkowskiego branża piwowarska, jeśli chce się rozwijać, musi wsłuchiwać się w głosy konsumentów, którzy są coraz bardziej świadomi i mają jasne oczekiwania odnośnie produktu, jakim jest piwo.

– Rośnie świadomość wśród konsumentów na temat piwa.  Zdobyta wiedza na temat produktów sprawia, że klient idąc do sklepu dokładnie wie, jaki produkt chce kupić. Owszem, informacje podane przez producentów są pomocne, natomiast dużo większą wartość mają doświadczenia wymieniane między konsumentami, co przekłada się na chęć sięgnięcia po jak najlepszy produkt – tłumaczył prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich.

Zainteresowanie piwami, ich smakiem i jakością daje optymistyczne prognozy na rozwój biznesu piwnego w Polsce w kolejnych latach.

– Gdy rozpoczęła się rewolucja piwna w Stanach Zjednoczonych na rynku było obecnych zaledwie kilkadziesiąt browarów. Dzisiaj szacuje się, że jest ich ok. 5000. Z kolei rynek piwny we Włoszech 7 lat temu liczył ok. 100 browarów,  teraz sięga 1000. W Polsce w tym momencie jest ok. 250 browarów, ale potencjał rynku jest bardzo duży. Ważne są jednak uproszczenia w organizacji. Obecnie, żeby zbudować nowy browar, trzeba przyjść taką samą procedurę jak np. duży gracz. Mimo to młodzi browarnicy pokonują te bariery. Myślę, że pod kątem rozwoju branży jesteśmy w stanie dogonić Włochy. Dostrzegam potencjał dla rozwoju małych kraftowych browarów – ocenił Olkowski.  

Prezes Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich nie krył zadowolenia ze wspólnych wniosków płynących z debaty dotyczącej rozwoju branży piwowarskiej w Polsce. 

– Cieszy fakt, że związki zawodowe i pracodawcy w branży mówią jednym głosem. Widać wyraźnie wspólną odpowiedzialność za przyszłość branży, która rośnie i umacnia się. Natomiast nie zmieniajmy w polityce podatkowej tego, co sprawdziło się przez lata i sprawnie funkcjonuje, bo zapewnia to wpływy do budżetu i eliminuje nieprawidłowości, które mogłyby się ewentualnie pojawić. Wszelkie zmiany w zakresie regulacji podatku akcyzowego mogą prowadzić do różnych nieprawidłowości, których nie jesteśmy w stanie na tym etapie regulacji przewidzieć – podsumował Andrzej Olkowski.  

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Olkowski RSS ALERT    /    Stowarzyszenie Regionalnych Browarów Polskich RSS ALERT    /    Kongres Pracowników Branży Piwowarskiej RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    produkcja piwa RSS ALERT    /    rynek piwa RSS ALERT    /    rynek piwa 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.212.239.56
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.