Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Opłaca się budować polskie marki od podstaw

Polscy producenci branży spożywczej często są podwykonawcami dla większych firm, jeśli chodzi o nowe marki, jednak opłaca się budować polskie marki od podstaw, bo nawet przy niewielkim budżecie można stworzyć własny produkt, którym można podbić rynek osiągając sukces.

Opłaca się budować polskie marki od podstaw

CYDR LUBELSKI

Jednym z przykładów może być budowa od podstaw i wprowadzenie na rynek z sukcesem marki Cydr Lubelski, którego producentem jest Grupa Ambra. Za przygotowanie kreatywnej koncepcji graficznej i stworzenie marki odpowiadała pracownia Brandy Design.

Kampania wprowadzenia na rynek Cydru Lubelskiego otrzymała tegoroczną nagrodę Effie Awards w kategorii launch produkt (w konkursie nagradza się najbardziej efektywne kampanie marketingowe, mierzone poprzez ocenę stawianych celów, ideę komunikacyjną, działania reklamowe i osiągnięte efekty).

- Wprowadzenie Cydru Lubelskiego na rynek dowodzi, że aby odnieść sukces rynkowy, trzeba mieć przede wszystkim pomysł i odwagę, by go zrealizować. Ambra, producent i dystrybutor wina, nie bał się ryzyka. Mimo ograniczeń budżetowych i dystrybucyjnych miał odwagę stanąć w szranki z browarami. I wygrał. Cydr Lubelski stał się niekwestionowanym liderem rynku, zarówno pod względem świadomościowym, wizerunkowym i sprzedażowym. Bo wykorzystał fakt, że Cydr Lubelski jest w 100 proc. prosto z jabłka – wynika z uzasadnienia Effie Awards.

Pomysł marki zakładał wprowadzenie cydru polskiego, który nie kopiuje zachodnich wzorców (brytyjskich czy francuskich), jest w pełni krajowym produktem, lokalnym i stworzonym pod polskie gusta.

Brandy Design przygotowało kilka konceptów, z czego do dalszych prac przeszedł pomysł pod hasłem: „No to cydr!”, określony jako nowoczesny, łączący ze sobą lokalność, modny minimalizm, spełniający obietnicę orzeźwienia. Cydr został tu przedstawiony jako autentyczna nowość na półce i pozycjonowany pomiędzy piwem i winem jako ich alternatywa. Początkowa nazwa Zimna Rosa została zmieniona na Cydr Lubelski, która bezpośrednio określa gatunek i wskazuje na regionalny charakter.

- Jeśli spojrzeć na półki sklepowe, większość opakowań i etykiet alkoholi jest niezwykle bogatych w formie. Pełno w nich pobłysków, różnorodnych czcionek i kolorów. Zgromadzone razem krzyczą, wprowadzają chaos, w efekcie czego konsument może być zagubiony. Dotyczy to również marek, które silą się na regionalizmy, wtedy mamy przede wszystkim: dworki, klasztory i inne potwory. Rzadko kiedy wpływa to na szczerość marki, przez co klient, ten nowoczesny, coraz rzadziej daje się na to nabrać – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Konopka, dyrektor kreatywny Brandy Desing.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

więcej informacji:

nowe marki RSS ALERT    /    budowanie marki RSS ALERT    /    budowa marki RSS ALERT    /    budowa marki premium RSS ALERT    /    cydr RSS ALERT    /    cydr lubelski RSS ALERT    /    Czysta de Luxe RSS ALERT    /    Ambra RSS ALERT    /    Stock Spirits Group RSS ALERT    /    Stock Polska RSS ALERT    /    Maciej Konopka RSS ALERT    /    Brandy Design RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • rambo 2015-11-21 23:30:31
    To żołądkowa już nie polska? A ja to wczoraj piłem..pewnie dlatego tak mnie boli głowa!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.233.215.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.