REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Opłaca się budować polskie marki od podstaw

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 20-11-2015, 13:14
Opłaca się budować polskie marki od podstaw

Polscy producenci branży spożywczej często są podwykonawcami dla większych firm, jeśli chodzi o nowe marki, jednak opłaca się budować polskie marki od podstaw, bo nawet przy niewielkim budżecie można stworzyć własny produkt, którym można podbić rynek osiągając sukces.

REKLAMA

CYDR LUBELSKI

Jednym z przykładów może być budowa od podstaw i wprowadzenie na rynek z sukcesem marki Cydr Lubelski, którego producentem jest Grupa Ambra. Za przygotowanie kreatywnej koncepcji graficznej i stworzenie marki odpowiadała pracownia Brandy Design.

Kampania wprowadzenia na rynek Cydru Lubelskiego otrzymała tegoroczną nagrodę Effie Awards w kategorii launch produkt (w konkursie nagradza się najbardziej efektywne kampanie marketingowe, mierzone poprzez ocenę stawianych celów, ideę komunikacyjną, działania reklamowe i osiągnięte efekty).

- Wprowadzenie Cydru Lubelskiego na rynek dowodzi, że aby odnieść sukces rynkowy, trzeba mieć przede wszystkim pomysł i odwagę, by go zrealizować. Ambra, producent i dystrybutor wina, nie bał się ryzyka. Mimo ograniczeń budżetowych i dystrybucyjnych miał odwagę stanąć w szranki z browarami. I wygrał. Cydr Lubelski stał się niekwestionowanym liderem rynku, zarówno pod względem świadomościowym, wizerunkowym i sprzedażowym. Bo wykorzystał fakt, że Cydr Lubelski jest w 100 proc. prosto z jabłka – wynika z uzasadnienia Effie Awards.

Pomysł marki zakładał wprowadzenie cydru polskiego, który nie kopiuje zachodnich wzorców (brytyjskich czy francuskich), jest w pełni krajowym produktem, lokalnym i stworzonym pod polskie gusta.

Brandy Design przygotowało kilka konceptów, z czego do dalszych prac przeszedł pomysł pod hasłem: „No to cydr!”, określony jako nowoczesny, łączący ze sobą lokalność, modny minimalizm, spełniający obietnicę orzeźwienia. Cydr został tu przedstawiony jako autentyczna nowość na półce i pozycjonowany pomiędzy piwem i winem jako ich alternatywa. Początkowa nazwa Zimna Rosa została zmieniona na Cydr Lubelski, która bezpośrednio określa gatunek i wskazuje na regionalny charakter.

- Jeśli spojrzeć na półki sklepowe, większość opakowań i etykiet alkoholi jest niezwykle bogatych w formie. Pełno w nich pobłysków, różnorodnych czcionek i kolorów. Zgromadzone razem krzyczą, wprowadzają chaos, w efekcie czego konsument może być zagubiony. Dotyczy to również marek, które silą się na regionalizmy, wtedy mamy przede wszystkim: dworki, klasztory i inne potwory. Rzadko kiedy wpływa to na szczerość marki, przez co klient, ten nowoczesny, coraz rzadziej daje się na to nabrać – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maciej Konopka, dyrektor kreatywny Brandy Desing.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • rambo 21-11-2015, 23:30:
To żołądkowa już nie polska? A ja to wczoraj piłem..pewnie dlatego tak mnie boli głowa!

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 743) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH