REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Ostatnie spadki na rynku piwa najbardziej odczuły marki premium

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-10-2013, 14:13
Ostatnie spadki na rynku piwa najbardziej odczuły marki premium

W pierwszej połowie 2013 roku rynek piwa zanotował spadki, co odbiło się na wszystkich markach piw, jednak najbardziej odczuły to marki premium takie jak m.in. Heineken. Druga połowa 2013 roku powinna jednak przynieść zmianę trendu na pozytywny i sprzedaż powinna wzrosnąć - ocenia Grupa Żywiec.

REKLAMA

- W pierwszej połowie roku rynek piwny zanotował spadki, co odbija się na wszystkich markach - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Wojciech Bogusz, Marketing Manager Global Premium Brands w Grupie Żywiec i Marketing Manager marki Heineken.

- Jednak w szczególności jest to odczuwalne dla marek premium, takich jak Heineken, ze względu na wyższą cenę w stosunku do najpopularniejszych piw - dodaje.

Druga połowa tego roku powinna jednak przynieść poprawę i odwrócenie negatywnego trendu.

- W czasach kryzysu konsumenci liczą każdy grosz, tak więc nawet niewielkie różnice w cenie powodują, że wybór pada na te tańsze. Natomiast liczymy, że druga połowa roku przyniesie zmianę trendu na pozytywny i sprzedaż pójdzie w górę - podkreśla Bogusz.

Wcześniej media informowały w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku popyt na piwa Grupy Żywiec zmalał o ok. 7 proc.

Po trzech kwartałach 2013 roku Grupa Żywiec zanotowała spadek przychodów o 1,5 proc. do 2,7 mld zł w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego, a zysk netto przypadajacy na akcjonariuszy jednostki dominującej spadł o 21,8 proc. do 167 mln zł.

Piwa Grupy Żywiec warzone są w pieciu browarach w Polsce: w Żywcu, Warce, Elblągu, Leżajsku oraz Cieszynie.

Marką flagową grupy jest Żywiec - jedno z największych piw premium i eksportowych w Polsce. Żywiec sprzedawany jest w ponad 40 krajach na świecie.

Innymi wiodącymi markami grupy są: Heineken, Warka, Tatra, Strong i Desperados.

Firma ma także w swoim portfolio marki regionalne: Królewskie (centralna Polska), Leżajsk (południowo-wschodnia Polska) i Specjal (północna Polska). Grupa Żywiec prowadzi dodatkowo dystrybucję piw specjalnych: zagranicznych (Paulaner, Murphy's, Guinness, Kilkenny) i polskich (Kaper, Żywiec Porter, Radler, Desperados Red).

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • mat 31-10-2013, 12:00:
Heineken marką premium? :)
  • Lech 30-10-2013, 16:56:
To co GZ wyprawia z Żywcem to jest karygodne. Pracuje w Emiratach i w pracy zorganizowalismy konkurs piw z roznych krajow, osob tu pracujacych. Piwo Żywiec zajeło ostatnie miejsce, sama woda , HGB w 200%. Nawet piwo z Pakistanu było o niebo lepsze. Straszny obiach, szkoda ze nie sprobowalem przed postawieniem. Teraz musze sie odwdzieczyc , i jak bede nastepnym razem to kupie regionalne , ale przed tem zkosztuje. Nie dziwie sie ze prezes GZ wypisal sie z biznesu, przecie to wstyd takie piwo sprzedawac!

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA
REKLAMA
PARTNER SERWISU
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH