Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Oznaczenie Polska Wódka umocni tę kategorię w Polsce i na świecie

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2014, 11:52
Oznaczenie Polska Wódka umocni tę kategorię w Polsce i na świecie

Definicja i oznaczenie geograficzne "Polska Wódka", ustawowo wprowadzone na początku 2013 roku, liczy kilkanaście marek. Stowarzyszenie Polska Wódka, inicjator oznaczenia, liczy że grono marek będzie rosnąć i umocni się pozycja wódki w Polsce oraz na świecie - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (Polish Vodka Association PVA).

- Program Polska Wódka jest otwarty dla tych wszystkich, którzy chcą produkować zgodnie z oznaczeniem Polska Wódka. Do tej pory do programu zapisało się kilkanaście marek, m.in. Wyborowa, Luksusowa, Wratislavia, Krakus, Koneser, Pan Tadeusz i czekamy na następnych. My jako Stowarzyszenie pukamy do drzwi producentów, zachęcamy do wzięcia udziału i sądzę, że w tym roku będzie więcej marek związanych z tym programem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Szumowski.

- Stowarzyszenia Polska Wódka nie ma monopolu związanego z tym projektem, ale poprzez edukację, poprzez systematyczne docierania do świadomości konsumenta, budowanie patriotyzmu konsumpcyjnego wierzę, że w krótkiej perspektywie uda nam się zbudować rzesze lojalnych konsumentów i ambasadorów "Polskiej Wódki" - dodaje.

Podkreśla, że inną sprawą jest spełnianie wymogów ustawy i definicji „Polskiej Wódki", a inną sprawą jest korzystanie z oznaczenia przez poszczególne marki.

- Trzeba tu odróżnić dwie rzeczy - jedna to marki i produkty spełniające wymogi ustawy, a ustawa mówi jednoznacznie z czego można produkować Polską Wódkę - żyto, owies, pszenica, jęczmień, pszenżyto lub ziemniaki i że cały proces technologiczny musi się odbywać na terytorium Polski. Są więc marki, które spełniają wymogi ustawowe, ale z oznaczenia wymyślonego i wprowadzonego przez Stowarzyszenie Polska Wódka nie korzystają, bo mają swoją politykę w tym zakresie - mówi Szumowski.

- Natomiast program jest stworzony po to, aby instrument jakim jest definicja Polskiej Wódki wyeksponować jako narzędzie komunikacji między producentem, dystrybutorem a konsumentem. Polacy, o zgrozo, wiedzą mało na temat definicji Polskiej Wódki i gdyby ich zapytać z czego produkowana jest konkretna marka, mają wątpliwości - dodaje.

Jak można podsumować czas od momentu wprowadzenia definicji Polska Wódka i czy to cokolwiek zmieniło?

- Zmieniło, bo przede wszystkim został stworzony program Polska Wódka. Odbyliśmy serie spotkań, nie tylko w Warszawie, ale ruszyliśmy do dużych miast wojewódzkich wykorzystując tamtejsze media, tamtejszych ambasadorów Polskiej Wódki, czyli barmanów, konsumentów i krok po kroku budujemy świadomość czym jest „Polska Wódka". Korzystamy z dostępu do mediów, wykorzystujemy konferencje, seminaria, wykłady poświęcone Polskiej Wódce. W tym roku chcemy kontynuować tę akcję i mamy kilka pomysłów - podkreśla prezes Stowarzyszenia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH