REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Oznaczenie Polska Wódka umocni tę kategorię w Polsce i na świecie

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-05-2014, 11:52
Oznaczenie Polska Wódka umocni tę kategorię w Polsce i na świecie

Definicja i oznaczenie geograficzne "Polska Wódka", ustawowo wprowadzone na początku 2013 roku, liczy kilkanaście marek. Stowarzyszenie Polska Wódka, inicjator oznaczenia, liczy że grono marek będzie rosnąć i umocni się pozycja wódki w Polsce oraz na świecie - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (Polish Vodka Association PVA).

REKLAMA

- Program Polska Wódka jest otwarty dla tych wszystkich, którzy chcą produkować zgodnie z oznaczeniem Polska Wódka. Do tej pory do programu zapisało się kilkanaście marek, m.in. Wyborowa, Luksusowa, Wratislavia, Krakus, Koneser, Pan Tadeusz i czekamy na następnych. My jako Stowarzyszenie pukamy do drzwi producentów, zachęcamy do wzięcia udziału i sądzę, że w tym roku będzie więcej marek związanych z tym programem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Szumowski.

- Stowarzyszenia Polska Wódka nie ma monopolu związanego z tym projektem, ale poprzez edukację, poprzez systematyczne docierania do świadomości konsumenta, budowanie patriotyzmu konsumpcyjnego wierzę, że w krótkiej perspektywie uda nam się zbudować rzesze lojalnych konsumentów i ambasadorów "Polskiej Wódki" - dodaje.

Podkreśla, że inną sprawą jest spełnianie wymogów ustawy i definicji „Polskiej Wódki", a inną sprawą jest korzystanie z oznaczenia przez poszczególne marki.

- Trzeba tu odróżnić dwie rzeczy - jedna to marki i produkty spełniające wymogi ustawy, a ustawa mówi jednoznacznie z czego można produkować Polską Wódkę - żyto, owies, pszenica, jęczmień, pszenżyto lub ziemniaki i że cały proces technologiczny musi się odbywać na terytorium Polski. Są więc marki, które spełniają wymogi ustawowe, ale z oznaczenia wymyślonego i wprowadzonego przez Stowarzyszenie Polska Wódka nie korzystają, bo mają swoją politykę w tym zakresie - mówi Szumowski.

- Natomiast program jest stworzony po to, aby instrument jakim jest definicja Polskiej Wódki wyeksponować jako narzędzie komunikacji między producentem, dystrybutorem a konsumentem. Polacy, o zgrozo, wiedzą mało na temat definicji Polskiej Wódki i gdyby ich zapytać z czego produkowana jest konkretna marka, mają wątpliwości - dodaje.

Jak można podsumować czas od momentu wprowadzenia definicji Polska Wódka i czy to cokolwiek zmieniło?

- Zmieniło, bo przede wszystkim został stworzony program Polska Wódka. Odbyliśmy serie spotkań, nie tylko w Warszawie, ale ruszyliśmy do dużych miast wojewódzkich wykorzystując tamtejsze media, tamtejszych ambasadorów Polskiej Wódki, czyli barmanów, konsumentów i krok po kroku budujemy świadomość czym jest „Polska Wódka". Korzystamy z dostępu do mediów, wykorzystujemy konferencje, seminaria, wykłady poświęcone Polskiej Wódce. W tym roku chcemy kontynuować tę akcję i mamy kilka pomysłów - podkreśla prezes Stowarzyszenia.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 880) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH