Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pernod Ricard liczy na większy wzrost sprzedaży Wyborowej w tym roku

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-10-2013, 11:21
Pernod Ricard liczy na większy wzrost sprzedaży Wyborowej w tym roku
Guillaume Girard-Reydet, prezes zarządu Wyborowa SA/Pernod Ricard Polska

Pernod Ricard Polska, dystrybutor i producent alkoholi mocnych, liczy, że wzrost sprzedaży wódek marki Wyborowa w roku finansowym 2013/2014 będzie wyższy niż w roku 2012/2013 - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl prezes Guillaume Girard-Reydet.

W roku finansowym 2012/2013 zakończonym 30 czerwca, sprzedaż Wyborowej wzrosła o 5 proc. 

- Sprzedaż Wyborowej wzrosła w tym roku budżetowym globalnie o 5 proc. i chcemy, aby w kolejnym roku ten wzrost był jeszcze większy - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Girard-Reydet.

- Jaki? Nie mogę podać dokładnej liczby, ale na pewno chcemy poprawić tegoroczny wynik - dodaje.

Prezes podkreśla też, że dla Pernod Ricard ważny jest segment wódek premium, w którym Wyborowa ma silną pozycję.

- Jeżeli chodzi o kategorię wódek ważny jest dla Pernod Ricard Polska segment premium, gdzie silną pozycję ma Wyborowa, która notuje wzrosty, pomimo, że sprzedaż wódek premium spadła o 9,5% (wg Nielsen) my zanotowaliśmy wzrost o 2,4% - zaznacza prezes Girard-Reydet odnosząc się do wyników roku obrotowego 2012/2013 zakończonego 30 czerwca 2013 roku.

W roku finansowym 2012/2013 sprzedaż netto Pernod Ricard w Polsce wzrosła o 2 proc., głównie dzięki sprzedaży wódki Wyborowa oraz takich marek jak Absolut (wzrost sprzedaży netto o 7 proc.), Chivas Regal (wzrost o 12 proc.) oraz Passport (wzrost 16 proc.).

Pernod Ricard Polska to część globalnego holdingu alkoholowego Pernod Ricard, obecnego na ponad 70 rynkach świata.

W Polsce Grupa Pernod Ricard jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding nabył Polmos Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa, która w strategii koncernu stała się jedną z kluczowych marek do ekspansji międzynarodowej.

Grupa jest też właścicielem takich lokalnych marek wódki, takich jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska Wódka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 944) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH