Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pernod Ricard: Rynek whisky w Polsce będzie nadal rósł dynamicznie

  • Autor: Barbara Woźniak, portalspozywczy.pl
  • Data: 21-10-2013, 11:41
Pernod Ricard: Rynek whisky w Polsce będzie nadal rósł dynamicznie
Guillaume Girard-Reydet, prezes Wyborowa SA/Pernod Ricard Polska fot. Pernod Ricard

Rynek whisky, który jest bardzo istotnym segmentem rynku alkoholowego w Polsce, będzie w kolejnych latach nadal rozwijał się tak dynamicznie jak do tej pory - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Guillaume Girard-Reydet, prezes zarządu Wyborowa SA oraz Pernod Ricard Polska.

- Rynek whisky w ubiegłym roku rozwijał się pozytywnie i na pewno będzie utrzymywał ten dobry trend w kolejnych latach (...)To bardzo istotny segment rynku alkoholowego w Polsce - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Girard-Reydet.

- W tym segmencie rynku Pernod Ricard Polska jest jednym z głównych graczy w Polsce. Polski rynek whisky to szacunkowo około 15 mln litrów sprzedaży rocznie. Rynek wciąż jest bardzo mały, w porównaniu do rynku wódki gdzie sprzedawanych jest około 230 mln litrów wódki rocznie - dodaje.

Prezes podkreśla, że Polska jest trzecim krajem na świecie, jeśli chodzi o sprzedaż whisky Ballantine's Finest.

- Liderem wartościowym - z wyłączeniem dyskontów- wśród najlepiej sprzedających się szkockich whisky jest marka Ballantine's Finest - czyni to rynek polski trzecim największym na całym świecie - mówi Girard-Reydet.

- Chivas Regal, Jameson i Passport także konsekwentnie umacniają swoją pozycję na rynku. To m.in. tym produktom zawdzięczamy 3-procentowy wzrost sprzedaży - dodaje.

W roku finansowym 2012/2013 zakończonym 30 czerwca 2013 roku Pernod Ricard w Polsce zanotował wzrost sprzedaży whisky np. Chivas Regal o 12 proc., a Passport o 16 proc.

Według danych Scotch Whisky Association, Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków whisky. Spożycie tego trunku rośnie jednak na całym świecie.

Od 2004 r., czyli od momentu wstąpienia Polski do Unii Europejskiej, import whisky wzrósł dziesięciokrotnie i osiągnął w pierwszym półroczu tego roku wartość 20 mln funtów. Pod względem ilości sprowadzonych trunków (9 mln butelek) już teraz znajdujemy się na 16. miejscu na świecie.

Pernod Ricard Polska to część globalnego holdingu alkoholowego Pernod Ricard, obecnego na ponad 70 rynkach świata.

W Polsce Grupa Pernod Ricard jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding nabył Polmos Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa, która w strategii koncernu stała się jedną z kluczowych marek do ekspansji międzynarodowej.

Grupa jest też właścicielem takich lokalnych marek wódki, takich jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska Wódka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH