Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pernod Ricard: Wzrosła sprzedaż Wyborowej, polski rynek ustabilizował się

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-09-2016, 14:15
Pernod Ricard: Wzrosła sprzedaż Wyborowej, polski rynek ustabilizował się
fot. Pernod Ricard

Grupa Pernod Ricard jest zadowolona z wyników osiągniętych na rynku wódki w Polsce, który jej zdaniem ustabilizował się. Grupa zwiększyła sprzedaż Wyborowej i umacnia pozycję na rynku whisky w Polsce.

- Sytuacja na rynku europejskim poprawia się. Jesteśmy zadowoleni z tego co udało się osiągnąć w Polsce – mówi Eric Benoist, prezes Wyborowa Pernod Ricard.

- Rynek wódki czystej wyraźnie się ustabilizował, co w połączeniu z odświeżonym wizerunkiem naszej flagowej marki jaką jest Wyborowa zaowocowało istotnym, dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Udaje nam się również wykorzystać niezmiennie rosnący rynek whisky i tam umacniać swoją pozycję o czym świadczą wyniki sprzedaży takich produktów jak Ballantine’s Finest czy Chivas Regal 12YO – dodaje.

Sprzedaż grupy w roku obrotowym 2016 wyniosła 8,682 mld euro, co oznacza raportowany wzrost o 1,0 proc.

Grupa podaje, że w Europie nastąpiła poprawa wyników (wzrost o 1 proc. w porównaniu ze stabilnym wynikiem w roku obrotowym 2015) dzięki wynikom odnotowanym na rynku hiszpańskim. Na większości rynków obserwujemy zachęcający wzrost, ale uwarunkowania techniczne we Francji wywarły negatywny wpływ. Wzrost w regionie Europy skorygowany o czynniki techniczne we Francji wyniósł 3 proc.

Wyborowa Pernod Ricard to część globalnego holdingu Pernod Ricard, obecnego na ponad 80 rynkach świata.

W Polsce Grupa Pernod Ricard jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa. 2008 roku podczas integracji z V&S Grupa Pernod Ricard stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódki, takich jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska. Na polskim rynku firma koncentruje się na dynamicznym rozwoju międzynarodowych marek w segmencie premium oraz na wzmacnianiu portfela wódek lokalnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 798) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH