Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pernod Ricard zanotowała wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 23-10-2015, 13:10
Pernod Ricard zanotowała wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale
fot. Pernod Ricard

Grupa Pernod Ricard zanotowała w pierwszym kwartale roku obrotowego 2015/16 przychody ze sprzedaży na poziomie 2,223 miliarda euro, czyli wzrost o 9 proc. Wzrost organiczny wyniósł 3 proc., co oznacza kontynuację stopniowej poprawy wzrostów sprzedaży.

- Początek roku obrotowego jest zgodny z naszym scenariuszem kontynuowania stopniowej poprawy sprzedaży w dość trudnym otoczeniu. Dążymy do wzrostu organicznego o 1-3 proc., jeśli chodzi o zysk z działalności operacyjnej w roku obrotowym rok 2015/2016 i oczekujemy pozytywnego wpływu kursów walutowych – mówi Alexandre Ricard, prezes i dyrektor generalny Pernod Ricard.

- W dalszym ciągu realizujemy naszą strategię długoterminowego wzrostu, zwiększając inwestycje w nasze główne marki oraz w innowacje i pozostajemy bardzo zdyscyplinowani, jeśli chodzi o koszty i ceny – dodaje.

W Europie wzrost organiczny przychodów wyniósł 3 proc. (658 mln euro), zaś w obu Amerykach 6 proc. (627 milionów euro), głównie dzięki rynkowi USA. Spowolnienie wzrostu w Azji i pozostałych regionach świata do 1 proc. (938 mln euro) było spowodowane zawirowaniami w Chinach.

Raportowany wzrost przychodów o 9 proc. grupa zawdzięcza bardzo korzystnemu wpływowi kursów walutowych w tym okresie.

Grupa Pernod Ricard to jeden z największych na świecie producentów i dystrybutorów win i napojów spirytusowych  obecny na ponad 80 rynkach świata w tym w Polsce (Wyborowa Pernod Ricard).  Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w roku obrotowym 2014/15 wyniosły 8,558 miliarda euro.

W Polsce Grupa Pernod Ricard jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa, która w strategii koncernu stała się jedną z kluczowych marek do ekspansji międzynarodowej. W 2008 roku podczas integracji z V&S stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódki, takich jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska.

W skład portfela Grupy Pernod Ricard wchodzą między innymi: Absolut Vodka, Ballantine’s, Chivas Regal, Jameson, Martell, Beefeater, Malibu, Havana Club, Kahlua, Ricard, Jacob’s Creek, G.H. Mumm, polskie wódki Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz, Exquisite Wyborowa oraz wiele innych marek globalnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 643) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH