Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Pernod Ricard ze spadkiem przychodów po trzech kwartałach

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-04-2014, 12:11
Pernod Ricard ze spadkiem przychodów po trzech kwartałach
W Polsce Grupa Pernod Ricard jest producentem i właścicielem takich marek wódki jak m.in. Wyborowa

Koncern alkoholowy Pernod Ricard zanotował w ciągu dziewięciu miesięcy roku obrotowego 2013/2014 przychody ze sprzedaży na poziomie 6,186 miliardów euro, czyli były one o 7 proc. niższe niż w takim samym okresie roku poprzedniego. Spółka tłumaczy taki spadek głównie wysoce niekorzystnym kursem walutowym.

W Europie spadek przychodów był nieco mniejszy i wyniósł 2,0 proc., a przychody osiągnęły poziom 2,135 miliarda euro. Na wyniki trzeciego kwartału wpływ miał przede wszystkim niekorzystne czynniki techniczne (m.in. późniejsze rozpoczęcie Świąt Wielkanocnych, podwyżka podatku akcyzowego, podwyżki cen, promocje itp.)

W regionie Azja/reszta świata przychody spadły o 12,0 proc. do 2,44 miliarda euro na co głównie miały wpływ Chiny, a w obu Amerykach spadły o 6,0 proc. do 1,613 miliarda euro.

- Nasze osiągnięcia za dziewięć miesięcy w takich warunkach, które są wyzwaniem, są właściwie zgodne z oczekiwaniami i prognozami na cały rok. Jestem zadowolony z akwizycji Kenwood oraz z umocnienia naszej współpracy z naszymi dwoma największymi dystrybutorami w USA, którzy wzmacniają portfolio grupy i zdolności działań w USA - mówi Pierre Pringuet, prezes Pernod Ricard.

Pernod Ricard to jeden z największych światowych producentów win i alkoholi mocnych, którego przychody w roku 2012/2013 sięgnęły 8,575 miliarda euro. Pernod Ricard jest obecny na ponad 70 rynkach świata.

Koncern jest producentem, właścicielem i dystrybutorem takich marek alkoholi jak między innymi: Absolut Vodka, Ballantine's, Chivas Regal, szkockie whisky Royal Salute oraz The Glenlivet Scotch, whiskey Jameson Irish, koniak Martell, rum Havana Club, Beefeater gin, likiery Kahlua i Malibu, szampany Mumm i Perrier-Jouët oraz wina Jacob's Creek, Brancott Estate, Campo Viejo i Graffigna.

W Polsce Grupa Pernod Ricard jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding nabył Polmos Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa, która w strategii koncernu stała się jedną z kluczowych marek do ekspansji międzynarodowej.

Grupa jest też właścicielem takich lokalnych marek wódki jak Wyborowa, Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska Wódka.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH