Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Pernod Ricard ze spadkiem raportowanych przychodów w roku obrotowym 2018

Grupa Pernod Ricard zanotowała w roku obrotowym 2018 spadek raportowanych przychodów sprzedaży o 0,3 proc. oraz raportowanego zysku operacyjnego o 1,5 proc., ale organicznie parametry te zanotowały wzrost – odpowiednio o 6,0 proc. oraz o 6,3 proc. Na 2019 rok grupa prognozuje organiczny wzrost zysku operacyjnego o między 5 a 7 proc.

Pernod Ricard ze spadkiem raportowanych przychodów w roku obrotowym 2018
fot. pernod-ricard.com

Grupa Pernod Ricard podała, że wartość sprzedaży netto w roku obrotowym 2018 wyniosła 8,987 mld euro. Dzięki konsekwentnej realizacji strategii nastąpiło przyspieszenie wzrostu organicznego sprzedaży do poziomu +6,0% vs. +3,6% w roku obrotowym 2017. Sprzedaż zaraportowana spadła o 0,3%.

-  Rok fiskalny 2018 zakończyliśmy z bardzo dobrymi wynikami. Dzięki konsekwentnie realizowanej strategii, wypracowaliśmy znaczące efekty zarówno w zakresie sprzedaży, ale także związane z inwestycjami. Podnieśliśmy dynamikę wzrostu sprzedaży netto i zdywersyfikowaliśmy jej strukturę, zwiększając przy tym poziom marży – mówi Alexandre Ricard, prezes i dyrektor generalny.

- W roku obrotowym 2019, działając w otoczeniu geopolitycznym i monetarnym wciąż obarczonym niepewnością, będziemy konsekwentne kontynuować wdrażanie naszej strategii. Nasze plany na ten okres obejmują organiczny wzrost zysku z bieżącej działalności operacyjnej na poziomie między +5% a +7% - dodaje.

Grupa podkreśla, że dynamika sprzedaży miała solidne podstawy na szerokim spektrum rynków:

• Ameryki: kontynuacja dynamiki +6%, rynek USA rósł na podobnym poziomie jak cały rynek, natomiast przyspieszenie odnotowano w Meksyku i Brazylii

• Azja i reszta świata: +9%, dzięki przywróceniu wysokiej dynamiki wzrostu w Chinach i Indiach

• Europa: umiarkowany wzrost na poziomie +2% przy dobrej dynamice w Europie Wschodniej, Niemczech i Wielkiej Brytanii, jednocześnie z pewnymi trudnościami we Francji i Hiszpanii

• Travel Retail z dobra dynamiką wzrostu we wszystkich regionach częściowo dzięki nowej organizacji pozwalającej zwiększać wartość udziału w rynku oraz marek.

Grupa podaje też, że wzrost strategicznych marek międzynarodowych przyspieszył do +7% vs. +4% w roku obrotowym 2017: 11 z 13 marek rośnie, 6 marek poprawiło swoje wyniki vs. roku obrotowego 2017: Martell (+14%) i Jameson (+14%), całe portfolio Scotch (+3% vs. stabilna sytuacja w roku obrotowym 2017) i powrót do wzrostu Chivas (+5%), Absolut +2% dzięki wzrostom poza USA (+6%), sprzedaż marki Absolut w USA nadal spada; istotna poprawa pozycji whisky Seagram’s Indian +13% vs. +3% w roku obrotowym 2017.

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    Pernod Ricard RSS ALERT    /    Wyborowa Pernod Ricard RSS ALERT    /    Alexandre Ricard RSS ALERT    /    branża spirytusowa RSS ALERT    /    wyniki Pernod Ricard RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.147.142.16
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.