Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Pernod Ricard zwiększa przychody i zysk netto; rosną udziały w polskim rynku

Grupa Pernod Ricard zwiększyła przychody w pierwszej połowie roku obrotowego 2016/2017 – organicznie wzrost wyniósł 4 proc., a przychody raportowane wzrosły o 2 proc. i wyniosły 5,061 mld euro. Grupa podtrzymuje szacunki na cały 2017 rok.

Pernod Ricard zwiększa przychody i zysk netto; rosną udziały w polskim rynku
fot. pernod-ricard.com

Autor: BW, portalspozywczy.pl
Data: 15-02-2017, 15:00

Zysk netto grupy wzrósł o 3 proc. do 915 mln euro w ujęciu rocznym.

W Europie przychody raportowane wzrosły o 1 proc. do 1,589 mld euro z 1,57 mld.

Grupa podaje też, że w Polsce (działając jako Wyborowa Pernod Ricard) zwiększa swoje udziały w rynku i podkreśla, że dzieje się to w agresywnym otoczeniu rynkowym. Wzrost w Polsce napędzany jest portfolio whisky (Ballantine’s, Chivas i Passport) oraz marką Absolut.

Grupa podaje również, że na poprawę jej skonsolidowanych wyników wpłynęły m.in. silny wzrost w USA, sprzedaż Jamesona oraz innowacji, a także poprawa w Chinach, Rosji oraz poprawa sprzedaży takich produktów jak Absolut, Martell oraz Chivas.

Pomimo tymczasowego negatywnego wpływu demonetyzacji w Indiach prowadzącej do wyhamowania wzrostu sprzedaży, wyniósł on 3 proc.

Grupa w dalszym ciągu konsekwentnie realizuje swoją strategię średniookresową w tym: zwiększa sprzedaż w USA, w detalicznym kanale podróżnym oraz w Chinach, aktywnie zarządza portfelem marek (przejęła np. większość udziałów w Smooth Ambler, a na sprzedaż wystawiła markę Domecq.

- Nasze wyniki półroczne są dobre, wykazują ciągłą poprawę naszej działalności, a nasza strategia pozostaje spójna i napędza wyniki – mówi prezes grupy Alexandre Ricard.

- Na cały rok 2017, w niepewnym otoczeniu rynkowym, planujemy kontynuację poprawy naszych wyników w ujęciu rocznym. Będziemy nadal kłaść nacisk na nasze rynki priorytetowe, marki oraz innowacje koncentrując się jednocześnie na osiągnięciu dobrych wyników operacyjnych. Spodziewamy się organicznego wzrostu zysku operacyjnego o między 2 a 4 proc. – dodaje.

Grupa Pernod Ricard to jeden z największych na świecie producentów i dystrybutorów win i napojów spirytusowych obecny na ponad 80 rynkach świata w tym w Polsce (Wyborowa Pernod Ricard).  Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w roku obrotowym 2014/15 wyniosły 8,558 miliarda euro.

W skład portfela Grupy Pernod Ricard wchodzą między innymi: Absolut Vodka, Ballantine’s, Chivas Regal, Jameson, Martell, Beefeater, Malibu, Havana Club, Kahlua, Ricard, Jacob’s Creek, G.H. Mumm, polskie wódki Wyborowa, Luksusowa, Pan Tadeusz, Exquisite Wyborowa i wiele innych marek globalnych.

W Polsce grupa jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding podjął strategiczną decyzję o nabyciu Polmosu Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa. 2008 roku podczas integracji z V&S Grupa Pernod Ricard stała się właścicielem kolejnych lokalnych marek wódki, takich jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska. Na polskim rynku firma koncentruje się na dynamicznym rozwoju międzynarodowych marek w segmencie premium oraz na wzmacnianiu portfela wódek lokalnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

wódka RSS ALERT    /    alkohole RSS ALERT    /    Pernod Ricard RSS ALERT    /    Wyborowa Pernod Ricard RSS ALERT    /    Alexandre Ricard RSS ALERT    /    Pernod Ricard Polska RSS ALERT    /    wyniki Pernod Ricard RSS ALERT    /    rynek wódki w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.122.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.