REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Pernod Ricard zwiększył przychody w Polsce, ale przychody na świecie spadły

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 02-09-2014, 14:51
Pernod Ricard zwiększył przychody w Polsce, ale przychody na świecie spadły
fot. Pernod Ricard

Koncern alkoholowy Pernod Ricard osiągnął w roku obrotowym 2013/2014 przychody w wysokości 7,945 mld euro wobec 8,575 mld euro rok wcześniej. Do spadku przychodów przyczynił się niekorzystny wpływ różnic kursowych, a także spadek sprzedaży w Chinach (o 23 proc.). W Polsce sprzedaż wzrosła o 13 proc.

REKLAMA

Zysk netto grupy spadł w roku obrotowym 2013/2014 zakończonym w czerwcu, do 1,0 miliarda euro z 1,2 miliarda euro rok wcześniej.

- Mimo warunków, które były bardziej niekorzystne niż to wcześniej przewidywaliśmy osiągnęliśmy założenia, o których mówiliśmy w lutym - podkreśla prezes koncernu, Pierre Pringuet.

- Spodziewamy się też stopniowej poprawy naszej sprzedaży. Zwiększymy inwestycje w nasze marki oraz w priorytetowe innowacje, aby utrzymać wzrosty w długim terminie - dodaje Alexandre Ricard, wiceprezes oraz dyrektor operacyjny Pernod Ricard.

Koncern podaje, że w Polsce zwiększył przychody o 13 proc. mimo podwyżki stawki akcyzy na napoje spirytusowe o 15 proc. od początku 2014 r.

Wzrost przychodów w Polsce zawdzięcza dwucyfrowemu wzrostowi sprzedaży whisky Ballantine's, a także dobremu zachowaniu wódki Wyborowa oraz odbiciu sprzedaży innych lokalnych wódek.

Prezes Pernod Ricard Polska Guillaume Girard-Reydet informował, że wpływ podwyżki akcyzy w Polsce zacznie być mocno odczuwalny w drugiej połowie roku i spodziewa się wolumenowego spadku rynku wódki o 8-9 proc. w Polsce.

Globalny holding alkoholowy Pernod Ricard jest obecny na ponad 70 rynkach świata. Koncern jest producentem, właścicielem i dystrybutorem takich marek alkoholi jak między innymi: Absolut Vodka, Ballantine's, Chivas Regal, Jameson, Martell, Beefeater, Malibu, Havana Club, Kahlua, Ricard, Jacob's Creek, G.H. Mumm.

W Polsce Grupa Pernod Ricard jest obecna od połowy lat 90-tych, początkowo jako dystrybutor marek międzynarodowych. W 2001 roku holding nabył Polmos Poznań, a wraz z nim marki Wódka Wyborowa, która w strategii koncernu stała się jedną z kluczowych marek do ekspansji międzynarodowej.

Grupa jest też właścicielem takich lokalnych marek jak Wódka Luksusowa, Pan Tadeusz, Siwucha i Polska Wódka.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 379) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

REKLAMA

POLECAMY W SERWISACH