Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Perspektywiczne segmenty rynku alkoholi to whisky i wina; źródłem wzrostu także gastronomia

  • Autor: BW, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-04-2017, 11:06
Perspektywiczne segmenty rynku alkoholi to whisky i wina; źródłem wzrostu także gastronomia
Robert Ogór, prezes Grupy Ambra fot. Ambra

Rynek alkoholi to globalnie rynek zmniejszającego się wolumenu, a zwiększającej się wartości i tak samo dzieje się w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat. Najbardziej perspektywiczne segmenty rynku alkoholi w Polsce to m.in. whisky oraz wino. Źródłem wzrostu jest też sprzedaż alkoholi do gastronomii – ocenia prezes Grupy Ambra, Robert Ogór.

- W Polsce z ok. 30 miliardów złotych wydatków na alkohol, wydatki na piwo i wódkę to 25 miliardów złotych, a my uczestniczymy w tych pozostałych pięciu miliardach złotych. Rynek alkoholi to globalnie rynek zmniejszającego się wolumenu, a zwiększającej się wartości i tak samo dzieje się w Polsce na przestrzeni ostatnich 10 lat – mówi Robert Ogór.

- Wolumen spożycia na głowę nie rośnie, wódka zostaje zastępowana whisky, która stanowi już 2 mld zł rynku, rosną też wydatki na wino. Myślimy, że te segmenty jeszcze nie wyczerpały potencjału wzrostów stąd nasza dywersyfikacja i wprowadzanie brandy, czy fine wines - dodaje.

- Dodatkowo także gastronomia – to wszystko są źródła wzrostu i wartości, które będziemy starali się eksploatować – mówi też Robet Ogór.

Robert Ogór mówi też, że sprzedaż wina w Polsce od lat nieprzerwanie rośnie i w 2016 roku wzrost wyniósł 5,1 procent. Rynek osiągnął wielkość 127 miliona litrów oraz wartość 2,46 miliarda złotych wobec 2,34 miliarda w 2015 roku, gdy wzrost wyniósł o 5,7 proc.  W okresie październik-listopad 2016 roku ta dynamika przyspieszyła do ośmiu procent.

Grupa Ambra jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii.

Oferta Grupy Ambra opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii.

Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej. 

Do portfela marek Grupy Ambra należą m.in.: Dorato, Cin&Cin, EL Sol, Piccolo, Cydr Lubelski i Pliska.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 457) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH