Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PIH: dwa krajowe browary i globalny koncern na podium wśród tych co dbają o sklepy małoformatowe

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-05-2017, 10:30
PIH: dwa krajowe browary i globalny koncern na podium wśród tych co dbają o sklepy małoformatowe
fot. Shutterstock

Polska Izba Handlu już po raz drugi wyróżnia producentów, którzy dbają o partnerskie relacje biznesowe w handlu detalicznym. W kategorii „Piwo” rankingu „Równi w Biznesie” bezkonkurencyjni okazali się producenci krajowych marek, ale na podium znalazł się również globalny koncern.

W najnowszym – majowym – wydaniu ocenie poddano producentów piwa. W tym celu zestawiono wyniki dziesięciu największych (według wartości sprzedaży) wytwórców. Każdemu z nich przyznawano punkty w pięciu­­­ obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Finalna liczba punktów, jaką może otrzymać producent, jest średnią ważoną wyników ze wszystkich obszarów.

Na szczycie najnowszego zestawienia znalazł się Browar Namysłów. Tuż za nimi uplasowały się Browar Perła i  Grupa Carlsberg.  Prześcignęły one nie tylko małe browary o stosunkowo niewielkim udziale rynkowym, ale też takich gigantów jak Kompania Piwowarska czy Grupa Żywiec. Zwycięzca rankingu – Browar Namysłów – nad konkurentami przeważa w obszarach: „udział rynkowy”, „dystrybucja” oraz „produkty dedykowane”. Wysokie noty w nich zdobyły również Perła i Carlsberg.

- Piwo to wciąż najpopularniejszy w naszym kraju napój alkoholowy. Polacy kupują je najczęściej w sklepach małopowierzchniowych – aż 68% wartości sprzedaży piwa przypada właśnie na ten kanał. Ważne jest, aby producenci – zarówno wielkie koncerny, jak i krajowi wytwórcy – pamiętali o zaspokajaniu potrzeb wszystkich konsumentów. Ulubione marki Polaków powinny być dostępne w dobrych cenach i w możliwie jak największej liczbie punktów detalicznych w rynku małoformatowym. Najwyższa nota dla Browaru Namysłów to wzór dobrych praktyk dla innych wytwórców. Miejsce na podium dla Carlsberga to z kolei dobitny dowód na to, że można być „wielkim” i po partnersku traktować handel małoformatowy – mówi Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.

„Równi w Biznesie” to ranking, w którym producenci są oceniani przez pryzmat tego, czy w sposób zbalansowany pracują ze oboma segmentami rynku detalicznego: wielkopowierzchniowym i małopowierzchniowym. Dla zachowania pełni obiektywizmu wyliczenia wykorzystane przy konstruowaniu rankingu tworzone są w oparciu o dane agencji badawczej Nielsen.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH