Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PIH: dwa krajowe browary i globalny koncern na podium wśród tych co dbają o sklepy małoformatowe

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 10-05-2017, 10:30
PIH: dwa krajowe browary i globalny koncern na podium wśród tych co dbają o sklepy małoformatowe
fot. Shutterstock

Polska Izba Handlu już po raz drugi wyróżnia producentów, którzy dbają o partnerskie relacje biznesowe w handlu detalicznym. W kategorii „Piwo” rankingu „Równi w Biznesie” bezkonkurencyjni okazali się producenci krajowych marek, ale na podium znalazł się również globalny koncern.

W najnowszym – majowym – wydaniu ocenie poddano producentów piwa. W tym celu zestawiono wyniki dziesięciu największych (według wartości sprzedaży) wytwórców. Każdemu z nich przyznawano punkty w pięciu­­­ obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Finalna liczba punktów, jaką może otrzymać producent, jest średnią ważoną wyników ze wszystkich obszarów.

Na szczycie najnowszego zestawienia znalazł się Browar Namysłów. Tuż za nimi uplasowały się Browar Perła i  Grupa Carlsberg.  Prześcignęły one nie tylko małe browary o stosunkowo niewielkim udziale rynkowym, ale też takich gigantów jak Kompania Piwowarska czy Grupa Żywiec. Zwycięzca rankingu – Browar Namysłów – nad konkurentami przeważa w obszarach: „udział rynkowy”, „dystrybucja” oraz „produkty dedykowane”. Wysokie noty w nich zdobyły również Perła i Carlsberg.

- Piwo to wciąż najpopularniejszy w naszym kraju napój alkoholowy. Polacy kupują je najczęściej w sklepach małopowierzchniowych – aż 68% wartości sprzedaży piwa przypada właśnie na ten kanał. Ważne jest, aby producenci – zarówno wielkie koncerny, jak i krajowi wytwórcy – pamiętali o zaspokajaniu potrzeb wszystkich konsumentów. Ulubione marki Polaków powinny być dostępne w dobrych cenach i w możliwie jak największej liczbie punktów detalicznych w rynku małoformatowym. Najwyższa nota dla Browaru Namysłów to wzór dobrych praktyk dla innych wytwórców. Miejsce na podium dla Carlsberga to z kolei dobitny dowód na to, że można być „wielkim” i po partnersku traktować handel małoformatowy – mówi Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.

„Równi w Biznesie” to ranking, w którym producenci są oceniani przez pryzmat tego, czy w sposób zbalansowany pracują ze oboma segmentami rynku detalicznego: wielkopowierzchniowym i małopowierzchniowym. Dla zachowania pełni obiektywizmu wyliczenia wykorzystane przy konstruowaniu rankingu tworzone są w oparciu o dane agencji badawczej Nielsen.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 864) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.