Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

PIH: Jacy producenci wódki w Polsce dbają o małe sklepy?

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 05-06-2017, 12:42
PIH: Jacy producenci wódki w Polsce dbają o małe sklepy?
fot. Shutterstock

Polska Izba Handlu w kolejnej odsłonie rankingu „Równi w Biznesie” przyjrzała się praktykom producentów wódki. Dziesięciu największych producentów wódki w Polsce znalazło się w kolejnym, trzecim już zestawieniu „Równi w Biznesie”. Na podium znalazły się litewski Stumbras, grupa Roust - od dwóch lat lider sprzedaży w Polsce oraz Dębowa Polska.

„Równi w Biznesie” to ocena poszczególnych sektorów branży spożywczej przeprowadzana pod kątem zrównoważonej strategii na rzecz handlu mało- jak i wielkoformatowego. Działania firm oceniane są w pięciu obszarach: cena, dystrybucja, udział rynkowy, kontrybucja do wzrostu oraz dedykowane produkty. Suma punktów uzyskanych w każdym z nich daje ogólny wynik w klasyfikacji. Wyniki „Równych w Biznesie” pokazują, że o zbalansowane relacje z detalistami zadbać potrafią zarówno wielcy, jak i mniejsi gracze.

Najwyżej w rankingu oceniony został litewski Stumbras. Tuż za nim znalazł się Roust - międzynarodowa grupa obecna na polskim rynku pod postacią kilku dobrze znanych marek i od dwóch lat lider sprzedaży w Polsce. Podium zamyka Dębowa Polska, wytwórca skupiony na produkcji wysokogatunkowych alkoholi dla koneserów.

- Choć wódka jest u nas mocno zakorzeniona w tradycji biesiadowania, to obecnie – na wzór zachodni – najwięcej pijemy piwa. Coraz większą popularnością cieszy się też wino, chętnie sięgamy po whisky, jesteśmy otwarci na „lekkie napoje alkoholowe” jak cydr. Na coraz trudniejszym rynku sporą pokusą dla producentów wódki jest skupienie się na jednym kanale dystrybucji. Tym bardziej należy docenić tych, którzy chcą być uczciwi wobec niezależnych detalistów i docierać również do klientów sklepów małoformatowych. Z rankingu wynika, że potrafią to zarówno duzi jak i mali producenci  - mówi Waldemar Nowakowski, prezes Polskiej Izby Handlu. 

- Gusta konsumentów alkoholi wysokoprocentowych stają się coraz bardziej wyszukane. Dowodzi tego stabilny (mimo wahającego się w ostatnich latach spożycia czystej wódki) wzrost sprzedaży wódek smakowych i marek premium. Zmusza on producentów do sprostania rosnącym wymogom i wprowadzania na rynek nowych wersji swoich produktów. To niestety sprzyja supermarketom i dyskontom, które choćby ze względu na większą przestrzeń na półkach mogą łatwiej zaprezentować różnorodną ofertę produktową. Warto jednak, by producenci pamiętali, że 65% sprzedaży wódki w Polsce przypada na małe sklepy. Ich klienci również powinni mieć dostęp do pełnej oferty. Należy unikać sytuacji, w której klient w swoim lokalnym sklepie znajdzie tylko podstawowy gatunek ulubionej marki wódki, a po jej smakową odmianę musi już jechać do supermarketu – dodaje.

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • obserwator 18-06-2017, 11:43:
Różni grali, ale wygrali ci co mieli wygrać...
  • Oli 06-06-2017, 20:16:
Roust czyli Cedc dlaczego autor próbuje mylić odbiorcę ? I nazwa Roust
kompletnie nic nikomu nie mówi
  • woj 06-06-2017, 14:12:
kolejne "inteligentne" badanie

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 606) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH