Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Piwa bezalkoholowe wymagają najlepszej jakości chmielu. To spore wyzwanie dla browarów

Browary wprowadziły piwa bezalkoholowe, żeby reklamować swoje produkty w mediach. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Teraz producenci widzą w tym szansę na rozwój biznesu. Jest jednak problem: ten rodzaj piwa wymaga najlepszej jakości chmielu.

Piwa bezalkoholowe wymagają najlepszej jakości chmielu. To spore wyzwanie dla browarów
fot. unsplash.com

W ubiegłym roku sprzedaż piw bezalkoholowych zwiększyła się aż o 80 proc., osiągając wartość pół miliarda złotych. Tegoroczne dane są jeszcze bardziej szokujące. Jak podaje Nielsen, w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2019 r. rynek najpopularniejszych bezalkoholowych lagerów wzrósł aż o 95 proc., a radlerów (połączenie piwa z lemoniadą) – o 110 proc.

Nie wygląda na to, żeby ten trend się zmienił. Polacy przekonali się do zdrowego trybu życia, a dawno już obalono mity o szkodliwym wpływie piwa bez procentów na organizm człowieka. 

Jest wręcz przeciwnie. W tradycyjnym piwie niezdrowy jest alkohol. Piwa o zerowej zawartości procentów przez wielu dietetyków polecane są sportowcom – szybko uzupełniają elektrolity oraz makro- i mikroelementy. Można je stosować także w codziennej diecie, bo mają niską kaloryczność. 

– Rynek piw bezalkoholowych i niskoalkoholowych będzie się rozwijał, bo klienci mają swoje przyzwyczajenia i nie chcą z nich rezygnować ze względu na alkohol w piwie. Prowadzą samochód, mają spotkania biznesowe, jeżdżą rowerem, uprawiają sport, więc oczekują dobrego piwa bez procentów – uważa Arkadiusz Tyburski, główny piwowar z Browaru Trzy Korony. 

Zdaniem specjalistów chmiel to podstawa w produkcji piw bezalkoholowych. Jest najważniejszy, reszta (słód i dobra woda) to dodatki. Na rynku jest teraz ponad 400 odmian chmielu o różnych smakach i właściwościach. 

– Chmiel jest przyprawą, bo daje goryczkę, smak i aromat, ale w dobrych piwach jest podstawowym elementem produkcji. Jest też naturalnym konserwantem zawierającym probiotyczną suplementację – mówi Zbigniew Szkopek, prezes spółki Polski Eko Chmiel. 

Chociaż piwna branża przeżywa boom, eksperci twierdzą, że plantacje chmielowe dotknął kryzys. Ogromna większość chmielników w Polsce wykorzystuje do upraw drewniane konstrukcje pokryte szkodliwym impregnatem – kreozotem. To środek zapobiegający niszczeniu drewna, zapewniający trwałość, ale bardzo szkodliwy dla ludzi i zwierząt. Olej kreozotowy zawiera WWA, czyli wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne, które mają rakotwórcze działanie. 

Od kwietnia 2018 r., zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej, nie można stosować kreozotu do impregnacji drewna z powodu jego szkodliwego działania. To oznacza, że branża chmielarska będzie musiała wymienić drewniany słupy chmielników na bezpieczne konstrukcje. 

więcej informacji:

Polski Eko Chmiel RSS ALERT    /    chmiel RSS ALERT    /    piwa bezalkoholowe RSS ALERT    /    piwa RSS ALERT    /    Arkadiusz Tyburski RSS ALERT

KOMENTARZE (13)

  • xman 2019-06-27 16:27:04
    Niech auto w takim razie je ten chmiel, skoro słód i woda to tylko dodatek. Mieszanie ludziom w głowach, nic więcej.
  • Puzii 2019-06-28 10:24:50
    Co a stek bzdur.... Kto to pisał? Jakiś pseudo znawca piwa :D :D :D Daj se chłopie luz z pisaniem....
  • Mef 2019-06-28 11:02:27
    A gdzie informacja o artykule sponsorowanym?
  • Słodowy 2019-06-28 11:09:34
    Woda jako dodatek... WTF
  • piwoszeklikas 2019-06-28 11:32:46
    zobaczcie sobie KOPYR co o tym mysli na youtube :) mozna sie posmiac :)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.81.220.239
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.