Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Alkohole i używki

Piwa rzemieślnicze podbijają branżę restauracyjną

Piwa rzemieślnicze podbijają branżę gastronomiczną. Po sklepach i pubach przyszedł czas na restauracje, którzy dostosowując się do aktualnych trendów rynkowych coraz częściej wprowadzają do oferty piwa rzemieślnicze. A te od kilku lat robią furorę w branży gastronomicznej.

Piwa rzemieślnicze podbijają branżę restauracyjną
fot. Shutterstock

Branża browarów rzemieślniczych rozwija się w imponującym tempie, bo jeszcze dziesięć lat temu w Polsce było zaledwie 30 podmiotów warzących piwo, a dziś jest ich już ponad 200. Zdaniem ekspertów w najbliższych latach będą powstawały kolejne.

Równolegle rośnie polska branża gastronomiczna, co najlepiej oddaje przykład restauracji. Według Głównego Urzędu Statystycznego w 2014 roku w naszym kraju działało 17,4 tys. takich lokali. Dziś jest ich już ponad 20 tys., a dzięki stabilnej sytuacji w gospodarce i stale rosnącym wydatkom na konsumpcję branża oczekuje dalszych systematycznych wzrostów.

O dobrej koniunkturze w tym sektorze świadczą również badania przeprowadzone przez firmę PMR Research, z których wynika, że w 2016 roku wartość polskiego sektora HoReCa (hotele, restauracje, katering) urosła aż o 7 proc. do kwoty 26,7 mld zł, co było największym wzrostem rdr. od dekady. Według PMR Research w tym roku branża znów urośnie o 5 proc., a wartość rynku osiągnie najwyższy w historii pułap 28 mld zł.

Nie dziwi zatem, że restauracje i browary rzemieślnicze, korzystając ze znakomitej koniunktury, coraz częściej nawiązują ścisłą współpracę.

- Ogromna konkurencja na rynku sprawia, że restauratorzy próbują się wyróżnić. Chcą dostarczyć klientom unikalny, wysokiej jakości produkt, którego nie dostaną w pierwszym napotkanym lokalu. Dlatego coraz częściej sięgają po najwyższej klasy piwo rzemieślnicze. Dla browarów to także szansa na dotarcie do nowej grupy klientów, a co za tym idzie zwiększenie swojej sprzedaży i przychodów - mówi Jakub Gutowski, właściciel lokalu Qba Pub z Otwocka.

Popyt nakręca podaż 

O tym, że oferta piw kraftowych jest naprawdę szeroka najlepiej świadczą liczby. W ubiegłym roku na rynku pojawiło się ok. 1500 piwnych nowości, a w tym roku piwnych premier było jeszcze więcej.

- Ogromna podaż wynika przede wszystkim z wysokiego popytu. Klienci chcą mieć wybór, próbować nowych smaków i coraz rzadziej sięgają kilka razy po to samo piwo. Aby wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom w Browarze Amber już od dwóch lat warzymy limitowane, autorskie style piwne z serii "Po godzinach", które każdorazowo rozlewamy w ilości 200 hektolitrów. Z naszych obserwacji wynika, że to właśnie te piwa najszybciej znikają ze sklepów i restauracji - mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber.

więcej informacji:

piwa rzemieślnicze RSS ALERT    /    HoReCa RSS ALERT    /    gastronomia RSS ALERT    /    restauracja RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    browary rzemieślnicze RSS ALERT    /    branża piwna RSS ALERT    /    browary RSS ALERT    /    rynek piwa w Polsce RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • Jola 2017-12-29 13:16:24
    a restauracji z roku na rok ubywa ... także powodzenia buhahaha
  • Kknd 2017-12-30 13:24:22
    Jak widzę \"kartę piw\" w 4 gwiazdkowym hotelu z Kompanii Piwowarskiej lub Grupy Zywiec tzn. menu prawie 1:1 z Biednejronki tylko w cenach plus 10zł to zastanawiam się co mają w głowie ci restauratorzy?? Na szczęście jest wielementem knajp które poszły po rozum do głowy i do porządnego jedzenia proponują porządne piwo
  • maronna 2018-02-07 11:51:42
    Podobnie bywa z winami mimo że nie mają o nich pojęcia... :( Ale ostatnio trafiłam na dobre piwo rzemieślnicze Pilsweizer nieopodal w knajpie i okazało się że są dostępne w internecie normalnie więc może nie jesteśmy skazani na sklepowe sikacze.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.82.93.116
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku

Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze

portalspozywczy.pl w social media

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.